hjælp
Fra : Ole

Dato : 16-02-03 12:40

Jeg leder efter et skriftsted hvor der står noget som:

om nogen siger at de har forstået noget som de retteligt bør forstå det, så
har de dog ikke endnu forstået det som det retteligt bør

Ole

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 16-02-03 14:18

"Ole" <ikanikke skrivetilmig@danmark.dk> wrote in message
> [...]
>
> om nogen siger at de har forstået noget som de retteligt bør forstå det,

> har de dog ikke endnu forstået det som det retteligt bør

Markus kap. 4.

Da han var blitt alene med de tolv og de andre som var med ham, spurte de
ham om lignelsene. Han svarte; Til dere er hemmeligheten om Guds rike gitt!
Men til dem som er utenfor, blir alt sagt i lignelser for at de skal se og
se, men ikke skjelne, høre og høre, men ikke forstå, slik at de kunne vende
om og få tilgivelse".

Sannelig ikke greit at være kristen med en slik beskjed

Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 16-02-03 14:25

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote in message

> så har de dog ikke endnu forstået det som det retteligt bør
> Markus kap. 4.

Jeg mener at det er Paulus som siger det, så det er ikke det

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-02-03 16:46

"Ole" <ikanikke skrivetilmig@danmark.dk> mælte sligt:

>Jeg leder efter et skriftsted hvor der står noget som:
>
>om nogen siger at de har forstået noget som de retteligt bør forstå det, så
>har de dog ikke endnu forstået det som det retteligt bør

Du tænker givetvis på:

1. Korintherbrev 8:2 Dersom nogen tykkes at kende noget, han kender endnu ikke
således, som man bør kende.

Eller i den nye oversættelse:

1. Korintherbrev 8:2 Hvis nogen mener at kende noget, kender han det endnu
ikke sådan, som han bør kende det.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Cedant arma togae, concedat laurea laudi!"

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-02-03 16:57

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:sj025vk009rueipk59enqc7gumdjkb6b76@4ax.com...
> [...]

> Eller i den nye oversættelse:
>
> 1. Korintherbrev 8:2 Hvis nogen mener at kende noget, kender han det endnu

Gjelder også deg? Du "mener at kende noget, (om et skriftsted) kender du
det endnu ikke sådan, som du bør kende det". (En spøk)

Mvh
Kjellemann

Fra : Ole

Dato : 17-02-03 17:06

Tak skal du have, det var det jeg ledte efter

Ole

Fra : erik larsen

Dato : 17-02-03 18:55

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:sj025vk009rueipk59enqc7gumdjkb6b76@4ax.com...
> [...]

> Eller i den nye oversættelse:
>
> 1. Korintherbrev 8:2 Hvis nogen mener at kende noget, kender han det endnu

AV Andreas, læste du det ???

Med venlig hilsen Erik Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-02-03 22:26

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]

> AV Andreas, læste du det ???
>
> Med venlig hilsen Erik Larsen

Ja, og sjovt nok kom jeg til at tænke på dig og din konstante
reklamering for mine fortræffelige hjemmesider

- der i et par dage har været fraværende fra gruppenm

Fra : erik larsen

Dato : 18-02-03 17:09

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]

> Ja, og sjovt nok kom jeg til at tænke på dig og din konstante
> reklamering for mine fortræffelige hjemmesider

Ja, jeg vil ønske jeg kunne færdiggøre dem, men alle dataer er tabte og man
vil ikke slette dem, desværre

ErikL