Citat fra biblen
Fra : Torup & Bachmann

Dato : 15-02-03 15:06

Hej Alle
Der skulle angiveligt være et citat fra Biblen, hvor der står noget med, at
kristne skal overholde rette sig efter myndighedernes anvisninger mv.
Er der nogen der kender dets ordlyd og hvor det står?
På forhånd tak!

MVH Rikke

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 15-02-03 15:10

"Torup & Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kristne skal overholde rette sig efter myndighedernes anvisninger mv.
> Er der nogen der kender dets ordlyd og hvor det står?

Peters første brev, kap, 2
Dere skal for Herrens skyld underordne dere under enhver myndighet blant
menneskene, enten det er keiseren, den øverste, eller landshøvdingene som
han har utsendt; de skal straffe dem som gjør det onde, og påskjønne dem som
gjør det gode. For det er Guds vilje at dere ved å gjøre det gode skal
stoppe munnen på uforstandige mennesker som taler i uvitenhet. Dere er frie;
bruk bare ikke friheten som påskudd til å gjøre det onde; bruk den som Guds
tjenere! Vis alle aktelse, elsk brorskapet, frykt Gud, gi keiseren ære!

Kjellemann

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 15-02-03 15:21

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kjellemann
>
>Tusind tak skal du have, nu skal jeg bare skrive det på dansk
Endnu engang tak!

MVH Rikke

Fra : Niels Peter

Dato : 15-02-03 15:26

> [...]
Guds
> tjenere! Vis alle aktelse, elsk brorskapet, frykt Gud, gi keiseren

Man kunne evt. også hertil regne "Giv kejseren, hvad kejserens er, og
Gud, hvad Guds er" (Matth. 22:21).

Niels Peter

Fra : Filip D. Johnsen

Dato : 15-02-03 15:41