Efterlysning: Hård techno
Fra : MP Jakobsen

Dato : 08-03-03 17:22

Jeg har en kammerat der står og skal bruge noget musik til en lille film han
går og leger med. Det skal være noget techno der er lidt hårdt, men som man
godt kunne forestille sig blive spillet i en nat-klub. Måske noget i stil
med den der kører i Coca-cola-reklamen. Men da ingen af os kender noget som
helst til techno, har vi brug for nogen til at fyre nogle navne af, så vi
kan hører en masse forskelligt og så pejle os ind på det helt rigtige
nummer.

Tak for hjælpen

MP

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 08-03-03 17:49

Således skrev "MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> i dk.kultur.musik Sat, 8
Mar 2003 17:21:43 +0100:

>Jeg har en kammerat der står og skal bruge noget musik til en lille film han
>går og leger med. Det skal være noget techno der er lidt hårdt, men som man
>godt kunne forestille sig blive spillet i en nat-klub.

Uden at kende noget til det, kommer jeg til at tænke på soundtracket
til filmen Blade.

Der er en del techno i den, som lyder relevant i dit tilfælde.

Knud
--
7.194436287 = inverse hyperbolic cosine of the Beast

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 08-03-03 19:20

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote in
news:b4dae0.lc.1@joshua.winck.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> til filmen Blade.
>
> Der er en del techno i den, som lyder relevant i dit tilfælde.

Speciel numrene:

confusion med New Order (Blade I) og Paradise DEcay - Vampires Revenge
(Blade II)

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 08-03-03 19:44

Således skrev "Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> i
dk.kultur.musik 08 Mar 2003 18:19:30 GMT:

>confusion med New Order (Blade I)

Er det den de spiller i starten til ravet eller den der bliver brugt
til den afsluttende kampscene?

Knud

--
Np: Utada Hikaru - Distance - Mflo Mix

Fra : Jacob E

Dato : 09-03-03 02:04

Knud Winckelmann wrote:
> Således skrev "Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> i
> dk.kultur.musik 08 Mar 2003 18:19:30 GMT:

> Er det den de spiller i starten til ravet eller den der bliver brugt
> til den afsluttende kampscene?

Det er den fra rave't...... "Bloodbath!!!!!!!!!"

Mvh Jacob E

Fra : Per Moreau

Dato : 08-03-03 20:27

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helst til techno, har vi brug for nogen til at fyre nogle navne af, så vi
> kan hører en masse forskelligt og så pejle os ind på det helt rigtige

Nu kender jeg intet til den cola reklame, men hvis du skal have fat i noget
hårdt skal du kigge dig omkring efter albums som
Tunnel Trance Force eller DJ Networx, det er den type musik at der har
gjordt klubben The Tunnel i Hamborg verdensberømt for deres hard trance
og techno. www.tunnel.de

Mvh
Per M.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-03-03 01:45

MP Jakobsen wrote:
> [...]
> nogen til at fyre nogle navne af, så vi kan hører en masse
> forskelligt og så pejle os ind på det helt rigtige nummer.

Måske falder det lidt udenfor, men prøv DJ Assault med hans fantastiske sang
"Ass 'n titties".

-Sune

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-03-03 11:33

MP Jakobsen wrote:

> [...]
> for nogen til at fyre nogle navne af, så vi kan hører en masse
> forskelligt og så pejle os ind på det helt rigtige nummer.

Jeg tror ikke jeg har set Coca-cola reklamen, men prøv disse:

- Guy McAffer And Syber Symon: RAW 014
- Tom Wax: My Definition (Der en en hel del fede mixes af den)
- Basic Implant: Revenge Of The 101 (Chris Liebing Remix)
- Danilo Vigorito: Knapper
- Duse: Nackig
- Glenn Wilson: H1
- Akusmata Xperience: Tokyo (Original Mix)
- Brighton Project: Hardon
- Road Creator: 22056
- Oliver Lieb Presents Smoked: Metropolis

HTH

/Peter

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-03-03 12:28

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> wrote in message
> [...]
> helst til techno, har vi brug for nogen til at fyre nogle navne af, så vi
> kan hører en masse forskelligt og så pejle os ind på det helt rigtige

Prøv at høre nogen af dem som er nævnt på denne side:

http://www.discogs.com/release/28114

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Jacob E

Dato : 10-03-03 18:54

MP Jakobsen wrote:
> [...]
> hårdt, men som man godt kunne forestille sig blive spillet i en nat-
> klub. Måske noget i stil med den der kører i Coca-cola-reklamen.

Nu har jeg omsider fået lagt mærke til musikken i den Cola-reklame... og det
er ikke lige den slags techno jeg først antog. Mere ala Chemical Brothers,
så start med dem!

Mvh Jacob E

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 10-03-03 22:39

"Jacob E" <not@realadress.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er ikke lige den slags techno jeg først antog. Mere ala Chemical Brothers,

Hvis det skal være Chemical Brothers, så er den gamle hitter Block Rockin'
Beats værd at kigge nærmere på. Samme med Hey Boy Hey Girl.
I samme stil er Expansion Union - Playing With Lightning.

Det var lige dem jeg kunne komme på.