Frosen hakket oksekød
Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-03-03 15:35

Hej NG.

Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste, der har dette problem. Man har
taget noget frossen oksekød op, som man vil lave bøffer af. Men kødet vil
ikke hænge ordentligt sammen. Så hvad gør man så?

Klaus.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-03 15:51

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> writes:

> Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste, der har dette problem. Man har
> taget noget frossen oksekød op, som man vil lave bøffer af. Men kødet vil
> ikke hænge ordentligt sammen. Så hvad gør man så?

Man former bøfferne inden man fryser dem. Det gør også, at man i en
snæver vending, kan smide dem direkte på panden.

Jeg former næsten alt hakket kød til karbonader/bøffer inden jeg
fryser det. Det fylder lidt mindre i fryseren og det kan sagtens
bruges til kødsovs/frikadeller/forloren hare når det er tøet op.

Men ellers ved jeg ikke hvad man kan gøre ved det løse kød. Måske røre
det med lidt æg?

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : LaC

Dato : 05-03-03 15:56

> Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste, der har dette problem. Man har
> taget noget frossen oksekød op, som man vil lave bøffer af. Men kødet vil
> ikke hænge ordentligt sammen. Så hvad gør man så?

Det hænger vel ikke sammen med for hurtig optøning? Prøv at tage det op
aftenen før, og læg det i køleskabet til optøning. (No offence.)

Lars

Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-03-03 18:19

> Det hænger vel ikke sammen med for hurtig optøning? Prøv at tage det op
> aftenen før, og læg det i køleskabet til optøning. (No offence.)

Det kunne da sagtens tænkes. Den vil jeg da prøve af.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 05-03-03 17:05

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> taget noget frossen oksekød op, som man vil lave bøffer af. Men kødet vil
> ikke hænge ordentligt sammen. Så hvad gør man så?

Du ælter kødet,evt med lidt vand, ligesom en gærdej ,indtil det hænger godt
sammen.

mvh Jette

Fra : Bente Hansen

Dato : 06-03-03 18:03

Jeg har samme problem ,så vores oksekød der ligger i fryseren bliver aldrig
til bøffer.

Vi køber kun frisk kød nu og laver bøffer samme dag.

Gode og fikse ideèr vil jeg også være glad for.

Bente