Kan søde kartofler være hvide ?
Fra : Henriette

Dato : 05-03-03 12:36

Hej NG

Jeg har købt nogle (troede jeg) søde kartofler til en gryderet i aften. De
er pink/røde i skrællen, men nu hvor jeg har skåret dem over er de hvide
indeni og ikke gule/orange som de plejer.
Kan søde kartofler være hvide indeni eller hvad er det jeg ellers har fået
fat i ?
de er faste som kratofler og aflange som de søde kartofler plejer at være.
Hvis det er noget andet, kan de så alligevel bruges i en asiatisk gryderet
med aubergine, kokos og karry ?

Tak

Henriette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-03-03 13:36

Henriette skrev:

> Kan søde kartofler være hvide indeni eller hvad er det jeg
> ellers har fået fat i ?

Sødekartofler kan både være hvide, gule og orange-røde indeni,
alt efter sorten, og de kan i øvrigt skifte farve ved kogning.

// Klaus

Fra : Henriette

Dato : 05-03-03 13:52

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Sødekartofler kan både være hvide, gule og orange-røde indeni,
> alt efter sorten, og de kan i øvrigt skifte farve ved kogning.

Tak for svaret. Så kan jeg roligt putte dem i gryderetten!

Henriette

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-03-03 14:26

Henriette wrote:

> Tak for svaret. Så kan jeg roligt putte dem i gryderetten!

Ja, hvis der stod søde kartofler på pakken. Man kan sagtens få
"almindelige" kartofler med rød og lilla skræl også. Men du tjekkede vel
påskriften?

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Henriette

Dato : 05-03-03 14:50

Hej

Der var ingen påskrift.

Det var løs vægt hos grønthandleren. Der var intet skilt og jeg sporgte
ikke, da de udenpå fuldstændig lignede søde kartofler. Så jeg mente mig
sikker i min sag indtil jeg skar dem i stykker.
anyway - hvis det så bare er almindelige kartofler er det fint nok. Bare det
ikke var en eller anden mærkelig rod med en besk smag. (hentyder ikke til
noget - bare en forklaring på hvad jeg ikke kunne bruge i gryderetten)

Henriette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-03-03 00:49

Henriette skrev:

> Bare det ikke var en eller anden mærkelig rod med en besk smag.

Det turde være ret let at finde ud af - selv uden at involvere Usenet.

// Klaus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-03-03 18:46

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Det turde være ret let at finde ud af - selv uden at involvere Usenet.

Man tier og samtykker!

Jeg har studset over det mange gange - hvad i alverden betyder det? Når jeg
googler det får jeg enten hits til dine skriblerier eller hits, jeg ikke kan
forstå en lyd af.

vh
Jan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-03-03 00:34

Jan Bøgh skrev:

> Jeg har studset over det mange gange - hvad i alverden betyder det?

Det er afrikaans og betyder "i dag, i morgen, altid sammen".

> Når jeg googler det får jeg enten hits til dine skriblerier eller
> hits, jeg ikke kan forstå en lyd af.

LOL!

// Klaus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-03-03 11:27

> Det er afrikaans og betyder "i dag, i morgen, altid sammen".

Nåeh - siderne så også lidt hollandske ud - og hollandsk er jo som
bekendt ikke et sprog, men et halsonde!
(For at undgå enhver misforståelse - jeg har hollandske venner og
sætter umådeligt megen pris på hollændere i almindelighed, så 'no
insult intended')

vh
Jan