Laks som er froset ned.
Fra : Zarh

Dato : 04-03-03 14:05

Kan nogen sige mig hvor lang tid laksestykker som er frosset ned kan holde
sig? De var købt friske og har nu ligget i fryseren ca. 2 mdr. Er det stadig
forsvarligt at spise det?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-03-03 14:12

"Zarh" <zarh@ofir.dk> writes:

> Kan nogen sige mig hvor lang tid laksestykker som er frosset ned kan holde
> sig? De var købt friske og har nu ligget i fryseren ca. 2 mdr. Er det stadig
> forsvarligt at spise det?

Vi gjorde det i hvert fald i forrige uge og vi har det meget godt.
Forbrugerinformation siger, at fed fisk holder 2-3 måneder i fryseren,
og man må kalde laks fed. Det bliver min mand ked af at høre, for så
skal han have laks en gang i ugen den næste måned!

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 14:23

> Det bliver min mand ked af at høre, for så
> skal han have laks en gang i ugen den næste måned!
What så kan du bare invitere mig til laks istedet )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9250,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-03-03 14:21

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> writes:

> What så kan du bare invitere mig til laks istedet )

Så tror jeg næsten hellere han vil spise det selv. Han har den ide, at
fisk er kedeligt og at det ikke smager af noget. "Den eneste
formildende omstændighed ved laks, er hollandaisesovsen", citat af
ham.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-03-03 15:19

Trine Kornum Christiansen (news@trinekc.dk) skrev:

> [...]
> fisk er kedeligt og at det ikke smager af noget. "Den eneste
> formildende omstændighed ved laks, er hollandaisesovsen", citat af

Mmmmmmmmmmm ... sovs

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Zarh

Dato : 04-03-03 15:29

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Mmmmmmmmmmm ... sovs

Ja den sovs er yderst lækker!

Fra : kautaq

Dato : 05-03-03 01:32

Zarh wrote:
> Kan nogen sige mig hvor lang tid laksestykker som er frosset ned kan holde
> sig? De var købt friske og har nu ligget i fryseren ca. 2 mdr. Er det stadig
> forsvarligt at spise det?

No probs!
De kan holde sig meget længere*, hvis der går over et år og
du ikke ønsker at spise dem, så kommer jeg og henter dem
kvit og frit. (hvis du bor i Århus

[*minus 16 grader mindst]

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-03 18:54

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> [...]
> De kan holde sig meget længere*, hvis der går over et år og
> du ikke ønsker at spise dem, så kommer jeg og henter dem

....og gerne en glacering - altså en kort tur under den kolde hane efter et
døgns indfrysning. Det forhindrer iltadgang til kødet.

vh
jan