ribbensteg
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-03-03 12:10

Davs

har lige taget en ribbensteg ud af fryseren, som vi skal ha' i aften.

Når jeg før har lavet sådanne en, synes jeg aldrig sovsen bliver så god, er
der nogne der kan fortælle hvordan jeg får en rigtig god sovs til.

På forhånd tak

Bolette

Fra : Zarh

Dato : 02-03-03 14:35

Du bruger ganske enkelt vandet som stegen ligger i og steger til at lave
sovsen. Du laver en jævning af lidt mælk og lidt mel i en melryster og
ryster det, så tager du vandet fra stegen mens den ligger og trækker når den
er færdig, hælder vandet i en gryde og lader det koge hvori du så hælder
jævningen og rører rundt mens det koger videre indtil det er den tykkelse
sovs I ønsker. Der kommes salt, peber og kulør i efter behag, det skal nok
blive godt og sovsen får smagen af kødet, det du har krydderet stegen med.
altså salt, peber og så evt. laurbærblade. God fornøjelse og velbekomme!

mvh

en som også skal lave ribbensteg i dag.

Fra : Asta Nielsen

Dato : 02-03-03 22:06

"Zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b3t19r$pmq$1@sunsite.dk...
> [...]
> altså salt, peber og så evt. laurbærblade. God fornøjelse og velbekomme!

Det skader heller ikke lige at smide en boullion-terning i, hvis sovsen har brug for lidt mere smag.....

Fra : Hauge

Dato : 03-03-03 21:28

Hejsa

"Asta Nielsen" <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> Det skader heller ikke lige at smide en boullion-terning i,
> hvis sovsen har brug for lidt mere smag.....

Jo, for så smager sovsen kunstigt, så hellere bruge det 3. krydderi
(mononatriumglutaminat E620/E621, hvilket er det en sovse/boullion terning
mest består af), det fremhæver bare den smag der er der i forvejen, istedet
for at tilføre en gang hærdet fedt med kunstig smag..

Mvh Hauge

Fra : Jørgen Hess

Dato : 03-03-03 20:59

> [...]
stegen med.
> altså salt, peber og så evt. laurbærblade. God fornøjelse og

Og så gjorde jeg en fantastisk opdagelse i lørdags.
Hvis man læser på glasset til ingefær, stødt: St. ingefær anvendes i
løgsuppe, frugtsalat, til pickles, i grønsagsstuvning, på flæske- og
ribbensteg og høns.

Prøv det en gang. Drys lidt ingefær på bunden med lidt salt og på
sværen, hvor det sammen med salt gnides godt ned i sværen.

Teksten på glasset har jeg da set mange gange, men prøvede altså først
nu.

mvh
Jørgen

Fra : Maria F

Dato : 03-03-03 12:07

Hejsa!

Hvis du gerne vil have en rigtig god smag i din sky (det som stegen har
ligget i) kan du ved starten af stegningen komme lidt ande boullion ved, den
fra Oscar er rigtig god. Sovsen kommer til at smage lidt som den man får
til jul.

Det gør vi altid når vi får flæskesteg eller ribbensteg og det er altid et
stort hit....

Med Venlig hilsen

Maria