Ting i køkken!
Fra : KC

Dato : 26-02-03 19:51

Hej NG

Har siddet og søgt lidt i google groups for at se om jeg kunne finde
noget......uden held.

Knægten og jeg starter en ny og sund levevis fra i næste uge og nu sidder vi
og laver en indkøbsplan, men hvad mener I egentlig skal være i et køkken af
forskellige ingredienser (bredt forstået)?

mvh

Mathias og far

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 26-02-03 21:07

Tja... uha...

Jeg kan jo kort nævne hvilke ingredienser jeg personligt finder
uundværligt... (så fik jeg også lige skrevet min egen huskeseddel)

- Kikkoman Sojasauce - Stødt spidskommen -
Herbs de provence
- Peberkorn -
- Bukkehornsfrø
- Fiskesauce -
- Hel Kanel
- Oystersauce - Galangarod
- Hele grønne og sorte kardemomme
- Mirin -
- Kryddernelikker
- Sesamolie - Basmati-, Jasmin og
- Gurkemeje
- Olivenolie -
- Tamarind
- Citrongræs (fryseren) -
- Rørsukker
- Vineddike - Stødt
- Korrianderblade (fryseren)
- Gær - Tørrede
- Miso Paste
- Hvedemel -
- Dijon Sennep
- Cidereddike - Thai
- Maizena
- Havsalt - Krapi
- Citron eller lime
- Stødt Korriander - Stødt
- Kaffebønner

+ mange andre ting...

Bjarke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-02-03 21:16

"KC" <kc_dk@hotmail.com> writes:

> Har siddet og søgt lidt i google groups for at se om jeg kunne finde
> noget......uden held.

Hmm. Underligt. Det er ellers ikke fordi det ikke har v;ret oppe f'r.

> Knægten og jeg starter en ny og sund levevis fra i næste uge og nu sidder vi
> og laver en indkøbsplan, men hvad mener I egentlig skal være i et køkken af
> forskellige ingredienser (bredt forstået)?

Her er hvad jeg (næsten) altid har:

To gode olier: En smagsneutral og en olivenolie
Husholdningseddike
Kryddereddiker (en æblecidereddike til hårvask)
Almindelige løg
Hvidløg
Pasta
Ris
Kartofler
Dåsetomater om vinteren
Friske tomater om sommeren
Frosne bønner
Frosne ærter
Hvedemel
Gær (evt. tørgær)
Amo tærtedejmelblanding
Ost

Jeg tror det cirka er det. Der er sikkert 100 ting jeg har glemt, men
sådan er det jo.

Held og lykke med livsstilsændringen.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk