Ymer vs. Yoghurt ??.
Fra : B.

Dato : 26-02-03 17:06

Hej !.
Hvad er forskellen på de 2 ovenstående produkter, eller er det en og samme
sag ?.
Helt konkret står jeg og skal lave Tzasiki, og har kun Ymer i køleren.
Kan det bruges ?.

/Brian

Fra : crema

Dato : 26-02-03 17:55

Jeg er ikke helt sikker på forskellen, men måske kan det være med
forskellige bakteriekulturer tilsat.
Hvis du kan dræne ymeren igennem et kaffefilter og også dræne agurken efter
den er revet, så kan det vel bruges. Du bør smage tzasiki til med
olivenolie, hvidløg, og vineddike, salt og peber.

Henrik

Fra : B.

Dato : 26-02-03 19:48

> Hvis du kan dræne ymeren igennem et kaffefilter og også dræne
> agurken efterden er revet, så kan det vel bruges.
Jeg må prøve !.

>Du bør smage tzasiki til med olivenolie, hvidløg, og vineddike, salt og
peber.
OK, min opskrift siger ikke noget om vineddike, men det var måske værd at
prøve ?.

/Brian

Fra : Tina

Dato : 27-02-03 13:14

> Jeg må prøve !.

> peber.
> OK, min opskrift siger ikke noget om vineddike, men det var måske værd at
> prøve ?.

Der er lige så store forskelle på tzasikiopskrifterne i Grækenland, som
vores frikadelleopskrifter er forskellig fra person til person.

Jeg lærte at lave tzasiki af en ældre, græsk husmor. Hendes opskrift var
helt enkel: Drænet yoghurt naturel, rørt sammen med groftrevet, drænet
agurk, masser af finthakket hvidløg, og en lille bitte smule salt. Og intet
andet. Det smager himmelsk. Ingen olivenolie, peber, vineddike, mynte, og
hvad det ellers er muligt at komme i.

Ymer og yoghurt naturel smager meget forskelligt. Ymer har en
gennemtrængende, syrlig smag, hvor yoghurt naturel er mindre syrlig og mere
"rund" i smagen.

Mvh

Tina

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-02-03 18:27

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
intet
> andet. Det smager himmelsk. Ingen olivenolie, peber, vineddike, mynte, og

Mon ikke olivenolien får sin betydning når man benytter en youghourt der er
mindre fed end den græske?

vh
Jan