Koteletter
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 25-02-03 13:38

Hej Gr
Jeg magler lidt inspiration til aftensmaden - har taget nogle gode
svinekoteletter op. Hvad skal jeg dog lave af dem???
MVH Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-02-03 13:54

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> writes:

> Jeg magler lidt inspiration til aftensmaden - har taget nogle gode
> svinekoteletter op. Hvad skal jeg dog lave af dem???

Grundet influenza orker jeg ikke at oversætte fra html til ren tekst,
men på http://www.trinekc.dk/Opskrifter/hovedretter.html ligger der en
opskrift på "skumgummikoteletter". I min familie er det en særdeles
populær ret.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 25-02-03 16:06

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg magler lidt inspiration til aftensmaden - har taget nogle gode
> svinekoteletter op. Hvad skal jeg dog lave af dem???

Nu ved jeg jo ikke om du med gode også mener tykke, for hvis det er
tilfældet kunne du jo fylde dem med fars, champinon eller hvad du nu kan
lide og så grydestege dem.

MVH Rikke

Nyt layout på:
www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Padmé

Dato : 25-02-03 16:34

Du kunne eventuelt sprætte dem lidt op og fylde dem med lidt chorizo pølse
og en skive god ost .. Det smager rigtig godt

Padmé

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 25-02-03 17:11

> [...]
> Jeg magler lidt inspiration til aftensmaden - har taget nogle gode
> svinekoteletter op. Hvad skal jeg dog lave af dem???

Hej Tina,

Ved ikke om det er for sent?
Hvis du har koteletter der ikke alt for tykke, anbefaler jeg lige min egen
opskrift. Den er ikke for "sundhedsfanatikere".

Her kommer den så:

Du skal bruge:

4-5 koteletter
stærk paprika
salt/peber
1 løg
1/4-1/2 l. piskefløde
ca. 1/2 pakke pikantost
1/2 *glas* tomatpure
1 dåse flåede tomater
evt. en rød/grøn/gul peber
evt. porer i skiver (frosne kan fint bruges)
evt hvidløg

Koteletterne brunes hurtigt på en pande i lidt smør. Imens krydres med salt,
peber og masser af paprika.
Koteletterne kommes i et ildfast fad. Nu kommes det fintsnittede løg og evt.
hvidløg i panden og prunes let. Herefter kommes tomatpure, flåede tomater,
fløde og pikant i panden. Det hele røres rund og varmes igennem. Sovsen
hældes over koteletterne sammen med evt. peberfrugt i strimler og/eller
porre i skiver. Fadet kommes i ovnen i ca. 1 time og 15 min. ved knap 200
grader. Hertil serveres ris, gerne basmati eller jasmin.

Den opskrift er simpelthen bare favoritspisen hos os.

Velbekomme

Mvh. Renate