Chokolade muffins...
Fra : Kothoga

Dato : 24-02-03 18:31

Er der nogen der ligger inde med en god opskrift?

Fra : Connie

Dato : 25-02-03 02:31

"Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> wrote in message
> Er der nogen der ligger inde med en god opskrift?

Hejsa,

Jeg har en opskrift her, som du måske kan bruge. Det er godt nok lang tid
siden jeg selv har lavet dem, så jeg kan ikke helt huske hvor gode de er,
men du kan jo prøve dem

Hilsener,
Connie

· 2 æg

· 2 dl mælk

· 100 g smeltet margarine

· 3 dl mel

· 2 tsk vanille

· 2 tsk bagepulver

· 2 spsk kakao

Æg og sukker piskes hvidt. Margarinen smeltes og køler lidt af. Mælk og
margarine røres i. Kakao, bagepulver, vanille og mel røres i.

Små papirforme fyldes halvt - ca. 12-15 stk.

Kagerne bages ca. 12 minutter ved 200°.

Fra : Elisiussen

Dato : 25-02-03 11:46

Min opskrift på chokolademuffins er amerikansk, derfor er målene lidt
anderledes.

300 g hvedemel
2 tsk bagepulver
4 spsk kakao
115 g farin
265 g mørk chokolade, hakket
2 æg
3,75 dl kærnemælk
90 g smeltet smør
2 spsk hakket mørk chokolade (ekstra)
flormelis til drys

Mel,bagepulver og kakao sigtes sammen.
Sukker og hakket chokolade tilsættes.

Pisk æg og kærnemælk godt sammen og hæld det over de tørre ingredienser.
Tilsæt det smeltede smør og rør dejen sammen.
Rør ikke for længe, dejen må gerne være klumpet.

Dejen fordeles i muffinpladens 6 eller 12 huller.
Drys med den ekstra hakkede chokolade og pres stykkerne let ned i dejen, evt
med bagsiden af en ske.

6 muffins skal i en 210 grader varm ovn og bage ca. 30 min.
Sigt lidt flormelis ud over kagerne inden servering.

De vækker stor lykke her i huset.

Hilsen Jette