Gastrolux?
Fra : Margit

Dato : 22-02-03 13:33

Jeg er meget i tvivl om jeg skal investere i Gastrolux
stegepande/gryde. Det er jo dyrt. Svarer det til prisen?
Bliver maden god nok uden fedtstof?
Hører gerne fra nogen, der har erfaring med det.
Mvh Margit

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 22-02-03 13:44

"Margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget i tvivl om jeg skal investere i Gastrolux

Hvorfor vil du gerne have Gastrolux.... spørger fordi dét er afgørende for,
om de er værd at investere i.

> Bliver maden god nok uden fedtstof?

Smagen bliver ikke den samme. Jeg foretrækker absolut at stege i fedtstof.
Og skal der steges frikadeller, bliver de endda bedst, når de steges i
rigeligt fedtstof.

Kender du den undersøgelse der er lavet af, hvor meget (lidt!!!) fedtstof
kød optager under stegning:

"Det har generelt kun ringe ernæringsmæssig betydning, om kød steges i
fedtstof eller ej. Typisk får man kun ½- 2 g fedt ekstra pr. 100 g kød ved
at stege koteletter, hakkebøffer, frikadeller eller lignende i fedtstof frem
for at tørstege. Det batter langt mere i fedtregnskabet at vælge magert kød
eller skære fedtkanterne væk."

Læs mere her:
http://www.foedevaredirektoratet.dk/NR/exeres/71DE1512-79F0-4C2D-9E4F-CDB021
8C29C0.htm

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels L.

Dato : 22-02-03 15:05

> [...]
> stegepande/gryde. Det er jo dyrt. Svarer det til prisen?
> Bliver maden god nok uden fedtstof?
> Hører gerne fra nogen, der har erfaring med det.

Hej Margit....

Køb panden under alle omstændigheder. Den er forrygende god!....og m e g e
t nem at gøre ren. Bare ind under den varme hane - så er den ren igen.

Mvh.
Niels L.

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 22-02-03 16:31

"Margit" <saaj@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> stegepande/gryde. Det er jo dyrt. Svarer det til prisen?
> Bliver maden god nok uden fedtstof?
> Hører gerne fra nogen, der har erfaring med det.

Vi har en Gastroluxgryde, og det er den absolut bedste gryde, vi overhovedet
har. Varmefordeling er virkelig god, og den er også den bedste gryde til at
koge kartofler/pasta i. Den er nem at gøre ren. Det er endnu ikke lykkedes
os at brænde noget på.

Vi bruger altid en anelse fedtstof, men der skal meget, meget lidt på, for
det "perler" og bliver fordelt godt.

/Anne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-03 18:28

"Anne Lindholt Ottosen" <anli@VAEKc.dk> wrote in message

> [...]
overhovedet
> har. Varmefordeling er virkelig god, og den er også den bedste gryde til

Af simpel nysgerrighed: Hvad gør en gryde god til at koge kartofler i ?
De eneste egenskaber, jeg umiddelbart kan komme på, skulle være, at den
helst skal være vandtæt og kunne anbringes oven på varmekilden.

vh
Jan

Fra : Morten Juel

Dato : 22-02-03 18:39

> Af simpel nysgerrighed: Hvad gør en gryde god til at koge kartofler i ?
> De eneste egenskaber, jeg umiddelbart kan komme på, skulle være, at den
> helst skal være vandtæt og kunne anbringes oven på varmekilden.
hehe )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 25-02-03 22:42

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message

> [...]

> De eneste egenskaber, jeg umiddelbart kan komme på, skulle være, at den
> helst skal være vandtæt og kunne anbringes oven på varmekilden.

Jeg vil give dig evigt ret i, at brugsværdien stiger betydeligt, hvis man
kan undgå, at vandet løber ud over komfuret.

Derudover vil jeg sige, at sammenlignet med det "tynde" gryder, vi ellers
har, er Gastroluxgryden bedste - måske, fordi den holder bedre på varmen,
måske fordi varmefordelingen er bedre - jeg ved det faktisk ikke. Men i
praksis har den vist sig at være bedst.

/Anne

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 22-02-03 19:33

"Anne Lindholt Ottosen" <anli@VAEKc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> koge kartofler/pasta i. Den er nem at gøre ren. Det er endnu ikke lykkedes

Synes din beskrivelse lyder som en helt almindelig god gryde *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : EMJ

Dato : 23-02-03 18:27

Hej

Jeg har flere gryder og pander fra Gastrolux og er yderst tilfreds.
Mine børn er også blevet udstyret men Gastrolux efterhånden som de er
flyttet hjemmefra. De kunne heller ikke tænke sig andet.

Som type 2 diabetiker er det vigtigt at undgå så meget fedtstof som muligt,
især når vægten stadigvæk er over 100 kg, og her er Gastrolux jo fin.
Selvfølgelig smager maden lidt anderledes uden fedtstof. Kik engang på
indholdsbeskrivelsen på de enkelte fedtstoffer, der kan være mange
smagsdannende eller smagsændrende tilsætningsmidler i.
Man vænner sig hurtigt til den lille smagsændring.

Køb du bare Gastroluxs produkter, eller ønsk den til fødselsdag og jul,
efterhånden som du opdaget, at du absolut må have udskiftet de sidste
"gamle" potter og pander.

EMJ.