Grøntsager i fad
Fra : Katja Law

Dato : 21-02-03 23:23

Hej gruppe.
Jeg lod mig inspirere af "bagte rodfrugter" og vil høre om man kan blande
kartofler, rødbeder, gulerødder, knoldselleri, porre og hvad man nu ellers
kan finde på. Jeg tænkte på at skære alt i småstykker, komme det i et fad og
så en tur i ovnen. Er der nogen som har foreslag til tid, varme, væden som
skal ved, krydderier eller andet, vil jeg meget gerne høre om det.
Venligst
Katja L.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-02-03 09:36

"Katja Law" <shaslaw@hotmail.com> writes:

> [...]
> så en tur i ovnen. Er der nogen som har foreslag til tid, varme, væden som
> skal ved, krydderier eller andet, vil jeg meget gerne høre om det.

Når der skal porre i, er det næsten nødvendigt med væske, de har det
med at blive meget tørre.

Jeg ville komme grøntsagsbouillon ved og krydre med groft salt og
timian. Det skal bare have til grøntsagerne er møre, jeg vil gætte på
en god time ved 200 grader, evt. halvanden time ved 160 grader.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Katja Law

Dato : 22-02-03 13:07

Hej Trine.
Tusind tak, det vil jeg prøve.
Du mener altså godt at man kan blande alle de grøntsager jeg har nævnt ?
Bedste hilsner
Katja.