Alternativ madpyramide
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-02-03 19:20

Hej -

Er der nogen i dette forum, der kan henvise til en hjemmeside med "den
alternative madpyramide" - som en amerikansk forsker har udviklet? Der var
en del omtale af den i pressen torsdag den 20. februar 2003.

Det er i hvert fald noget med, at kartofler, pasta og ris skal
nedprioriteres meget.

Tak for hjælpen - og god weekend!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 21-02-03 22:32

"Jan Bang Jensby" <jensby@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var en del omtale af den i pressen torsdag den 20. februar 2003.

> Det er i hvert fald noget med, at kartofler, pasta og ris skal

Søg på low carb.
Og kig over i dk.helbred.slank *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Uffe Holst

Dato : 22-02-03 09:27

In an article of 21 Feb 2003 [w e b w o m a n] wrote:

> Søg på low carb.

Kartofler er da dejlige.

Med med hensyn til low carb, så kig på http://www.lowcarb.dk - det er ikke
noget, der interesserer mig, så jeg ved ikke, hvad der står.

--
Uffe Holst

Fra : Asta Nielsen

Dato : 24-02-03 00:21

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse news:n2.j2.7O259m8iLdbBa2d.NR@eremitage.dk...

> [...]

Med med hensyn til low carb, så kig på http://www.lowcarb.dk - det er ikke
noget, der interesserer mig, så jeg ved ikke, hvad der står.

Ja, kartofler er da fremragende
Og uanset hvordan man vender og drejer det, så skal man spise varieret, og få noget motion, og det er der vel ingen madpyramide der
kan ændre på *G*

Asta

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-02-03 00:35

Jan Bang Jensby skrev:

> Er der nogen i dette forum, der kan henvise til en hjemmeside
> med "den alternative madpyramide" - som en amerikansk forsker
> har udviklet?

Du leder efter <http://atkinscenter.com/>. Der er masser af lowcarb-
relaterede links på <http://www.lowcarbresearch.org/>, og der findes
en dansk og mindre striks udgave af Atkins' kostplan, Omegametoden af
Niels Ehler, på <http://www.omegametoden.dk/>.

Endvidere er der gode råd at hente i <news:alt.support.diet.low-carb>,
men trafikken er temmelig stor (i størrelsesordenen flere hundrede
indlæg pr. dag). Gruppe-FAQ: <http://www.grossweb.com/asdlc/>.

// Klaus

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 24-02-03 00:55

Jan Bang Jensby wrote:
> [...]
> en del omtale af den i pressen torsdag den 20. februar 2003.
>
> Det er i hvert fald noget med, at kartofler, pasta og ris skal

Januarnummeret af Scientific American har en artikel om emnet.

<http://www.sciam.com/print_version.cfm?articleID=0007C5B6-7152-1DF6-9733809EC588EEDF>

Motion-online har også skrevet en lille artikel, der hovedsagligt henviser
til ovenstående artikel.

<http://www.motion-online.dk/kostpyramiden.shtml>

--
Jonas