Mad i varmekasser
Fra : Heidi

Dato : 21-02-03 18:05

Jeg skal holde fest i morgen, og har bestilt tilberedt kød
fra slagteren, som jeg skal hente senest kl. 14.
Ham jeg bestilte hos påstod, at kødet (glaseret skinke
og farseret kalkun) kan holde sig varmt i op til 7
timer i varmekasserne det afhentes i. (Jeg går ud
fra, at det kun er hvis man absolut ikke letter på
låget inden spisningen).
Vi kommer nok til at spise omkring kl. 19, dvs.
6 timer efter.

Er der nogen der har erfaring med om det virkelig
kan holde sig varmt så længe - eller skal jeg
forberede mig på at det bliver kold buffet gæsterne
skal have?

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Thïngmand

Dato : 21-02-03 18:33

> Er der nogen der har erfaring med om det virkelig
> kan holde sig varmt så længe - eller skal jeg

Det er ikke helt forkert, men det safter utroligt meget af at ligge i sådan
en varmekasse...

Fra : Heidi

Dato : 21-02-03 23:07

Thïngmand wrote:

> Det er ikke helt forkert, men det safter utroligt meget
> af at ligge i sådan en varmekasse...

Vil det sige at al kødsaften fiser ud af kødet, så det
er en tør omgang når det skal spises? Eller er det
bare damp du mener?

Fra : Thïngmand

Dato : 24-02-03 09:55

> Vil det sige at al kødsaften fiser ud af kødet, så det
> er en tør omgang når det skal spises? Eller er det
> bare damp du mener?

Tja er det ikke to sider af samme sag? Dampen er jo kødsaften der
fordamper...

Jeg havde en varmekasse med 6-7 kalvestege og efter de par timer buffeen
varede, var der over 1½ liter væske i bunden af kassen!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-02-03 20:21

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> writes:

> [...]
> kan holde sig varmt så længe - eller skal jeg
> forberede mig på at det bliver kold buffet gæsterne

Det lyder lidt som den rene bakteriefælde. Det holder sig jo næppe
over de 70 grader, men jeg kan da tage fejl. Nu er jeg også kendt for
at være ret hysterisk med hygiejne og den slags ting i et køkken.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-02-03 00:02

> Det lyder lidt som den rene bakteriefælde. Det holder sig jo næppe
> over de 70 grader,

Også min tanke.
Jeg ville organisere det anderledes - hvilke realistiske muligheder kunne
der være?

Hilsen Inger

Fra : Heidi

Dato : 23-02-03 17:58

Inger Pedersen wrote:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en
> meddelelse

> Også min tanke.
> Jeg ville organisere det anderledes - hvilke realistiske
> muligheder kunne der være?

Nu er festen vel overstået, så jeg kan da lige fortælle
hvordan det spændte af.
Der blev åbnet for kødet lidt over halv syv, hvor vi skar
det ud (jeg vidste godt det var hele stykker) - det var
ikke brandvarmt, men heller ikke koldt.
Det smagte godt - og festen var alt i alt en succes.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-02-03 22:19

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er festen vel overstået, så jeg kan da lige fortælle

....og vi blev slet ikke inviteret på rester?!!!! Det' for dåååårligt

Mvh Mads

Fra : Krabsen

Dato : 25-02-03 19:53

Hvis de eneste rester var den kødsaft, der løb ud, ka' det vel være
ligemeget...

mvh

Krabsen

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:b3gbcj$1fia$1@news.cybercity.dk...

Fra : Heidi

Dato : 25-02-03 20:57

Krabsen wrote:
> Hvis de eneste rester var den kødsaft, der løb ud, ka'
> det vel være ligemeget...

Der var aldrig snak om at der løb kødsaft ud af mit
kød - der var snak om at der var risiko for det, men
det skete altså ikke.

Fra : Heidi

Dato : 25-02-03 20:56

Mads Thorning Pedersen wrote:
> "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> ...og vi blev slet ikke inviteret på rester?!!!! Det' for
> dåååårligt

Jeg har stadig nogen i køleskabet - så du skal da være
velkommen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 21-02-03 23:18

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en
> fra slagteren, som jeg skal hente senest kl. 14.

<snip>

> Vi kommer nok til at spise omkring kl. 19, dvs.
> 6 timer efter.

19-14 = 5

Så, så tæt på de 7 er det heller ikke.

Fra : Heidi

Dato : 21-02-03 23:29

Thomas Wesley Hinton wrote:
> "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en
>
> <snip>

> 19-14 = 5
>
> Så, så tæt på de 7 er det heller ikke.

Nej okay - den smuttede lige

Fra : tom nielsen

Dato : 22-02-03 10:51

Du skal også huske på at den temlig sikkert ikke er skåret ud - det tager
også lidt tid (bare så du ikke venter til kl 19 med at åbne, og får chokket
der)