Hvor meget mørbrad?
Fra : Lotte Jul Jensen

Dato : 18-02-03 16:28

Jeg skal lave indbagt svinemørbrad til 8 personer.
Hvor meget mørbrad skal jeg bruge?
Jeg har 2 der vejer omkring 350-400g stykket, men er det nok?

Hilsen Lotte

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-02-03 16:34

> Jeg skal lave indbagt svinemørbrad til 8 personer.
> Hvor meget mørbrad skal jeg bruge?
> Jeg har 2 der vejer omkring 350-400g stykket, men er det nok?

Jeg lavede fyldte svinemørbrader forleden. Vi var 4 personer og spiste
(næsten) 2 af samme størrelse som dine. Afhængig af tilbehør og øvrige
retter vil jeg mene, at du som minimum bør have én mere.

mvh
Kim Jensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-03 16:35

"Lotte Jul Jensen" <lottejul@mail.dk> writes:

> Jeg skal lave indbagt svinemørbrad til 8 personer.
> Hvor meget mørbrad skal jeg bruge?
> Jeg har 2 der vejer omkring 350-400g stykket, men er det nok?

Det er ikke mere end knap 100 g kød pr. person. Det er ikke nok. Min
erfaring siger mig at 150 g er minimum, og da det er nogle små skiver,
så er folk tilbøjelige til lige at tage en mere, -"fordi det smager
så godt". Og alt efter hvordan du indbager dem, så smager de også fint
efter at have været frosset. F.eks. kolde med kartoffelsalat og
flutes.

Så lav hellere en for meget end en for lidt.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Lotte Jul Jensen

Dato : 18-02-03 17:08

Hej igen

Jeg køber lige 2 mere, så er jeg på den sikre side.

Hilsen Lotte

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-02-03 19:18

> Jeg køber lige 2 mere, så er jeg på den sikre side.

Hej Lotte

Det kommer helt klart an på, hvad du den indbagte mørbrad består af. Hvis
det er en lækker fars med grønsager, synes jeg det lyder lidt meget med 4
hele mørbrad. Det ville jeg i hvert fald ikke kunne spise.

Mvh.
Mette

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-02-03 17:53

"Lotte Jul Jensen" <lottejul@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lave indbagt svinemørbrad til 8 personer.
> Hvor meget mørbrad skal jeg bruge?
> Jeg har 2 der vejer omkring 350-400g stykket, men er det nok?

Nu er jeg nok noget af et kødsvin, men jeg kan sagtens fortære en hel
svinemørbrad helt alene. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 18-02-03 19:21

Tja det kommer jo også lidt an på hvilken opskrift du bruger. Hvis du laver
den a la karoline vil jeg da mene at det er nok. der kommer jo også fars
omkring.

Kristina

Fra : Pierre Roland

Dato : 19-02-03 23:21

Hvis i kun skal have denne ene ret så skal du regne med ca. 200 g kød(incl
dej) til per person. men hvis i skal have en forret og lidt sødt bagefter så
regn med 100 / 150 per person.

Pierre