Cantuccini
Fra : Kent Thomsen

Dato : 16-02-03 22:11

Hej med jer

Jeg har bagt Cantuccini efter flg opskrift

500 g mel
500 g sukker
250 g mandler
+æg
+2 tsk bagepulver

og har også prøvet med 300 g sukker.

Jeg bager dem af ca. 2 * 15 min.

Men de bliver vanvittigt hårde. Forslag? Jeg er godt klar over at de
skal være hårde - men disse er langt mere hårde end godt er :) og vil
1005 sikkert give en del tandlæger overarbejde.

Håber i kan hjælpe.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-02-03 22:16

Kent Thomsen skrev:

> Håber i kan hjælpe.

Jeg har tidligere brugt denne opskrift med held:

Cantucci biscotti:
==================
2 æg
150 g sukker
50 g smeltet, afkølet smør
200 g usmuttede mandler
300 g hvedemel
1 tsk bagepulver
½ tsk salt

Forbagning: ca. 25 minutter ved 175 °C
Bagning: ca. 15 minutter ved 175 °C

// Klaus

Fra : Kent Thomsen

Dato : 18-02-03 01:38

On Sun, 16 Feb 2003 21:16:23 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<spam@magnetic-ink.dk> wrote:

>Cantucci biscotti:

Tak. Den vil jeg prøve.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-02-03 09:22

Kent Thomsen wrote:

> Men de bliver vanvittigt hårde. Forslag? Jeg er godt klar over at de
> skal være hårde - men disse er langt mere hårde end godt er :) og vil
> 1005 sikkert give en del tandlæger overarbejde.

Jeg synes de er lækre, selvom de er vanvittig hårde... For så er det jo,
man dypper dem

Mvh
Kevin Edelvang