Gode grovboller
Fra : Heidi

Dato : 16-02-03 17:57

Jeg skal have lavet boller, der skal bruges til natmad m/pålæg
til en fest.
Er der nogen der har en afprøvet opskrift på grovboller, som
fylder godt og kan tåle en tur i fryseren uden at blive dårligere
(læs: tørre) af den grund?

På forhånd tak.

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Margit

Dato : 16-02-03 18:18

Jeg har en god opskrift på grove horn, men dem kan du jo bare lave til
boller, hvis du vil.
De er bare gode - synes jeg da. Også efter frysning. Her er opskriften:

1 kg mel
4 dl vand
200 g knækkede hvedekerner (koges 2 min.i vandet)
65 g solsikkefrø
4 dl kærnemælk
50 g gær
50 g margarine
2 æg
2 tskf. salt
2 tskf. sirup

Æltes og forhæves ½ time.
Formes til 4 kugler, der udrulles til en rund plade. Hver plade deles i 8
trekanter, der rulles til horn fra den brede ende.
Hæver 15 min.
Pensles m. æg, drysses med solsikkefrø og bages ca. 15 min ved 200 grader.

Mvh. Margit