Øko-grønt i København
Fra : Peter Westh

Dato : 16-02-03 15:40

Jeg har nu abonneret på Årstiderne en god måned. Grøntasgerne er
fremragende, men de ved godtnok også hvad de skal have for dem.

Så mit spørgsmål er: Findes der en god øko-grønthandler med et stort udvalg
af frugt og grønt, som kan konkurrere kvalitetsmæssigt - et eller andet sted
i nærheden af Østerbro?

Alternativt, nogen der kender andre der bringer frugt og grønt ud til
privatkunder?

MVH

Peter

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 16-02-03 19:26

> Alternativt, nogen der kender andre der bringer frugt og grønt ud til
> privatkunder?

Hej Peter

Jeg kender et alternativ til årstiderne, det hedder www.skagenfood.dk . De
sælger forskellige pakkeløsninger. Jeg modtager selv en pakke bestående af
6-7 kg grønsager og 4-5 kg frugt til 230 pr. levering. Kvaliteten er i top,
men jeg ved ikke hvad prisen er i forhold til årstiderne.

Mvh.
Mette

Fra : Mulle's mor

Dato : 16-02-03 20:36

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
top,
> men jeg ved ikke hvad prisen er i forhold til årstiderne.

Jamen, skagenfood.dk - de sælger da kun fisk????

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 16-02-03 22:20

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> wrote in message

> [...]
top,
> men jeg ved ikke hvad prisen er i forhold til årstiderne.

Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside skal man abonnere på fisk, for også
at få grøntsager og frugt. Er det rigtigt?

MVH

Peter

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 16-02-03 22:42

> Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside skal man abonnere på fisk, for også
> at få grøntsager og frugt. Er det rigtigt?

Hej Peter

Det ved jeg faktisk ikke helt, da jeg er medlem er DDV, får jeg
medlemsrabat, men jeg får altså ikke fiskepakken.

Mvh.
Mette

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 16-02-03 22:46

> Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside skal man abonnere på fisk, for også
> at få grøntsager og frugt. Er det rigtigt?

Hej Peter

Grønsagerne kan købes gennem DDV. kig på hjemmesiden under shop for ikke
medlemmer. www.weightconsultants.com/da/

Mvh.
Mette

Fra : Peter Westh

Dato : 17-02-03 00:17

> Hej Peter
>
> Grønsagerne kan købes gennem DDV. kig på hjemmesiden under shop for ikke
> medlemmer. www.weightconsultants.com/da/

Tusind tak for tippet -det ser rigtig godt ud.

MVH

Peter

Fra : Christina G

Dato : 16-02-03 20:25

> Alternativt, nogen der kender andre der bringer frugt og grønt ud til
> privatkunder?

Hej Peter,

vi abonnerer for tiden på en kasse fra http://www.landbrugslauget.dk . Tja,
billig er det ikke, men rigtig god kvalitet. Priserne er vist nok en smule
lavere end årstidernes og du kan spare 30 kr, hvis du selv henter din kasse
på et samlingssted. Grunden til at vi droppede årstiderne var, at de havde
økologiske grøntsager i deres kasse, som var fløjet til DK fra Israel og
Asien. Det synes vi ikke er så økologisk. Landbrugslauget bruger så vidt
muligt kun danske produkter, men undskylder meget for tiden, at de bliver
nødt til at supplere med udenlandske grøntsager (Holland og Italien).

Mvh, Christina

Fra : Jakob Bock

Dato : 16-02-03 20:32

Christina G skrev:

> Grunden til at vi droppede årstiderne var, at de havde
> økologiske grøntsager i deres kasse, som var fløjet til DK fra Israel og
> Asien. Det synes vi ikke er så økologisk.

Det har du naturligvis ret i -- til en hvis grad. Hvordan forholder
det sig f.eks. hvis tomaterne er produceret i Danmark, men i et
opvarmet drivhus?

Årstiderne har desuden en kasse de kalder "dogme-kassen", som kun
indeholder danske grønsager. Jeg mener dog også, at der af og til er
smuttet udenlandske varer med.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Christina G

Dato : 17-02-03 00:04

> Det har du naturligvis ret i -- til en hvis grad. Hvordan forholder
> det sig f.eks. hvis tomaterne er produceret i Danmark, men i et
> opvarmet drivhus?

jeg ved godt, at der ligger et problem i det. Men når jeg køber dansk
producerede tomater dyrket i drivhus, så ved jeg, at det ikke er bæredygtigt
her om vinteren. Jeg bilder mig altså ikke ind, at det er godt for miljøet,
men det forventer jeg, når jeg køber en øgologisk grønsagskasse.

> Årstiderne har desuden en kasse de kalder "dogme-kassen", som kun
> indeholder danske grønsager. Jeg mener dog også, at der af og til , er
> smuttet udenlandske varer med.

Ja, den forslå de også, da vi talte med dem om vores forbehold. Men det er
selve forretningsideen, som vi blev lidt irriteret over og hvor vi synes, at
landbrugslaget er mere reelt.
Men det her er vist et spørgsmål om religion - jeg har aldrig regnet på det,
altså drivhus versus lang transport. Generelt prøver vi dog at spise
årstidens (og ikke årstidernes) grønsager.

mvh, Christina