Filipinske retter
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-02-03 01:39

Hej gruppe,

min stedfar er filipiner og jeg tænkte på at lave noget god, traditionel
filipinsk mad til ham. Jeg har selv en del ting oppe i ærmet, men vil da
lige høre, om nogen i gruppen ligger inde med ægte, filipinske sager. Så
ville opskrifterne blive modtaget med taknemmelighed.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-02-03 15:06

Kevin Edelvang wrote:

> [...]
> lige høre, om nogen i gruppen ligger inde med ægte, filipinske sager. Så
> ville opskrifterne blive modtaget med taknemmelighed.

En opskrift jeg har fået af en filipinsk pige ved navn Avigaila

Pasta suppe (4 portioner)

200 gr. kylling eller svinekød
100 gr. pasta
1 ds. cocktail pølser
1 gulerod
1 løg
2 fed hvidløg
100 gr. hvidkål
2 hønsebouillon terningrer
1 1/2 liter vand
1 dl. mælk
1 tsk. salt
1/2 tsk. 3. krydderi
1/2 tsk. hvid peber
1 spsk. olie

Hvidløg og løg hakkes og kommes sammen med olien i en gryde. Ladet det
simre under svagt blus ti løgene bliver lysebrune.
Kødet skæres i små terninger og kommes i gryden sammen med salt og det 3.
krydderi.
Koges i i 5 minutter. Tilsæt vand og bouillonterninge - kog indtil det
bobler.
Skærguleroden og hvidkålen i små stykker og kom det sammen med pastaen i
gryden.
Kog indtil pastaen bliver blød. Hæld mælk, cocktailpølseri små stykker og
peberet i - og rør grundigt rundt i gryden.
Tag gryden af varmen og pynt med purløg.

Retten bliver rost i høje toner af mine venner, som har smagt den ved flere
lejligheder.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen