Holdbarhed på Feta i blok ?
Fra : Morten Juel

Dato : 13-02-03 23:06

Hvis man nu køber en feta i en blok, hvor længe kan den så holde sig efter
at ha været åben i et køleskab ??

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Søren Lindholt

Dato : 14-02-03 11:16

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> wrote in article
<b2h4rt$d4a$1@sunsite.dk>...
> Hvis man nu køber en feta i en blok, hvor længe kan den så holde sig
efter
> at ha været åben i et køleskab ??

Åh, flere der har indset forskellen på Arlas tørre og kedelige produkt, og
en mere ægte, velmagende og billigere vare. Som sikkert laves på samme
mejeri.
Den kan tit fås til 12-13 kroner i Bilkas... er fast tilbehør til
motortossernes hjemmelavede fredagsburgere...

Efter lidt udvikling af teknik holder mit sig fint en uge. Skær blokken
over med ren kniv osv, og lemp med det samme den overskydende klump i en ny
plastpose, lynlåspose el.l. så holder den sig fint i et stykke tid. Ellers
put den i en opvaskebalje og sjask den over med saltvand eller olie, lissom
i en etnisk butik.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 14-02-03 12:10

> Åh, flere der har indset forskellen på Arlas tørre og kedelige produkt, og
> en mere ægte, velmagende og billigere vare. Som sikkert laves på samme
> mejeri.
Haha ja den arla std feta, smager jo ikke af noget og er kedelig at tygge i

> Den kan tit fås til 12-13 kroner i Bilkas... er fast tilbehør til
> motortossernes hjemmelavede fredagsburgere...
Ja, men jeg bor jo stadigt kun på sjælland

> [...]
> plastpose, lynlåspose el.l. så holder den sig fint i et stykke tid. Ellers
> put den i en opvaskebalje og sjask den over med saltvand eller olie,
Jeg putter resten i en lufttæt beholder, men efter en uge ser/lugter den
ikke dårligt, jeg spiser af den efter en uge endnu.. spørgsmålet er om det
er sundt.. den smager stadigt fint.. !

De bedste fetaer jeg har smagt er:

1. den fra irma, en græsk en med MEGET smag
2. Den nede fra den lokale mujaffa biks i en rund metalbeholder, den røde
med mest fedt, ØJ den er også god !
3. den fra bilke i en blok.. kan ikke huske hvad den hedder, men der er
jalla skrift udenpå !

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-02-03 18:02

Morten Juel wrote:

> Jeg putter resten i en lufttæt beholder, men efter en uge ser/lugter
> den ikke dårligt, jeg spiser af den efter en uge endnu.. spørgsmålet
> er om det er sundt.. den smager stadigt fint.. !

Tro mig. Er feta dårligt, kan du smage det. Det smager simpelthen surt
på en helt forkert måde og lugter modbydeligt. Så hvis du siger, det
stadig smager godt, så sker der heller ikke noget ved at spise det. Det
er lidt ligesom med mælk og andre oste.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Juel

Dato : 14-02-03 18:07

> [...]
> på en helt forkert måde og lugter modbydeligt. Så hvis du siger, det
> stadig smager godt, så sker der heller ikke noget ved at spise det. Det
Super, det var også det jeg regnede med