Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer me Riva tnt2 64 agp
Fra : FJ

Dato : 18-03-01 07:47

Hej
Jeg har lige købt omtalte kort men kan ikke få billede på skærmen, der står
bare disconnect.
Jeg havde et Pci kort før, men burde maskinen ikke selv registrere et nyt
kort i Agp soklen? Kortet er ok! Jeg har prøvet det i en anden Pc.

Gode forslag modtages med tak!!!!

cyberlion@get2net.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 18-03-01 12:38

"FJ" <cyberlion@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:FSYs6.12$8u3.447@news.get2net.dk...
..
> Jeg havde et Pci kort før, men burde maskinen ikke selv registrere et nyt
> kort i Agp soklen?

I teorien ja.

> Gode forslag modtages med tak!!!!

Sæt det gamle kort i igen.
Boot
Skift korttype til standard VGA
Genstart
Afinstaller nu (hvis det er muligt) de gamle drivere.
Luk computeren
Skift kortet.
Boot
Og nu skulle det helst virke hvis det ikke er for meget "mess'd up"

--
Ejvind

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 20-03-01 01:34

> [...]
> Skift kortet.
> Boot
> Og nu skulle det helst virke hvis det ikke er for meget "mess'd up"

Prøv også hvis muligt at teste kortet i en anden pc og prøv blot at hive
kortet ud og sætte det i igen.
Det lyder måske underligt men nogle dårlige motherboards har ikke perfekte
dimensioner på AGP porten og så får kortet forkert fat i porten - Hvilket kan
føre til intet signal eller en PC der ikke vil boote (gamle MB's typisk .. du
finder sjældent nogle nye der har dette problem).

Jeg ved .. for jeg har selv en PC stående her med netop det problem .. jeg har
rodet med kortet til det sad perfekt og så skruet det hårdt fast så det ikke
flytter sig.