Engelsk/amerikanske ingredienser
Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 08-02-03 16:32

Hej!

Hvorledes ville I erstatte følgende ingredienser med noget, man kan få i
Danmark?

1 tbsp. pure vanilla extract
1/2 tsp. lemon extract

Nogen påstår, at man kan købe kondenseret mælk i Danmark - hvilke slags
butikker fører det, og hvor mange slags findes der? Og hvis der bare står
"evaporated milk", er det så sødet eller ej?

/Anne

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 08-02-03 16:38

"Anne Lindholt Ottosen" <anli@VAEKc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> butikker fører det, og hvor mange slags findes der? Og hvis der bare står
> "evaporated milk", er det så sødet eller ej?

1. spsk ren vanille ekstrakt - Det mener jeg helt bestemt jeg har set i
Prima, mener der er Tørsleff, der laver det
½ tsk citron ekstrakt, kan jeg ikke greje, mon det kan erstattes af
citronsyre?

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 08-02-03 16:57

"Torup & Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message

> 1. spsk ren vanille ekstrakt - Det mener jeg helt bestemt jeg har set i
> Prima, mener der er Tørsleff, der laver det

Nu kom der lige en ind fra højre og sagde, at Pure Vanilla Extract er 35%
alkohol, som vanillen har trukket i.
(http://www.culinarycafe.com/Spices_Herbs/Vanilla.html) Samme sted står der
så, at "One inch of Vanilla Bean is equal to one teaspoon of Pure Vanilla
Extract." - skal det mon forstås sådan, at man bare kan tage 7,5 cm
vanillestang og lidt spiritus og hælde i, og så giver det cirka samme
resultat?

> ½ tsk citron ekstrakt, kan jeg ikke greje, mon det kan erstattes af
> citronsyre?

Jeg har ledt på nettet, og det ser ud til, at citronskræl, vand og spiritus
giver "pure lemon extract", så gad vide, om der er forskel
(http://www.recipegoldmine.com/season/season50.html).

/Anne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-02-03 17:21

"Anne Lindholt Ottosen" <anli@VAEKc.dk> wrote in message

> Hvorledes ville I erstatte følgende ingredienser med noget, man kan få i
> Danmark?
>
> 1 tbsp. pure vanilla extract
> 1/2 tsp. lemon extract

Google giver i begge tilfælde et brugeligt hit som det første.

vh
Jan

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 08-02-03 23:39

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message

> Google giver i begge tilfælde et brugeligt hit som det første.

Jaja, det er nemt at finde ud af, at der er noget, der hedder det og hvad
det består af, men som man kan se ovenfor, spørger jeg efter, hvad man kan
erstatte det med. Det lader nemlig ikke til, at det sådan lige kan købes i
Danmark.

/Anne

Fra : KC

Dato : 09-02-03 15:09

"Anne Lindholt Ottosen" <anli@VAEKc.dk> skrev i en meddelelse

.. Det lader nemlig ikke til, at det sådan lige kan købes i
> Danmark.
>
> /Anne

Ved ikke hvor i landet du er fra, men i KBH Peder Hvidtfeldts Stræde ligger
der både en engelsk og amerikansk shop, kunne være du kunne være heldig
der....

mvh

KC

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-02-03 18:49

> [...]

> erstatte det med. Det lader nemlig ikke til, at det sådan lige kan købes i

Lav det selv - det ser meget simpelt ud.

vh
Jan

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 11-02-03 16:36

> [...]

> butikker fører det, og hvor mange slags findes der? Og hvis der bare står
> "evaporated milk", er det så sødet eller ej?

Ovenstående druknede vist i tråden, så jeg prøver lige igen: Hvor kan man
købe det i Danmark?

/Anne

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-02-03 20:54

Anne Lindholt Ottosen wrote:

> Ovenstående druknede vist i tråden, så jeg prøver lige igen: Hvor kan
> man købe det i Danmark?

Jeg har set både sødet og usødet i thai-butikker. Den amerikanske butik
i Peter Hvidtfeldststræde i Kbh har det sikkert også.

Ellers er det sikkert også til at få i velassorterede supermarkeder.
ISO?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 11-02-03 22:55

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message

> [...]
> i Peter Hvidtfeldststræde i Kbh har det sikkert også.

> Ellers er det sikkert også til at få i velassorterede supermarkeder.

Nu er der desværre ikke dælens mange ISO'er eller Americana'er i Århus, men
jeg vil straks drible i en thaibutik - tak for svaret!

/Anne