Ovntider ( 250 grader og 200 grader)
Fra : ronny

Dato : 08-02-03 11:05

Hej alle

Ja så fik jeg sgu formuleret mig forkert sidst :)

Her er hvad jeg egentlig ville spørge om:

Jeg skal have gæster til min fødselsdag på lørdag og vil gerne servere
kyllingebryst med svampefyld bagt i butterdej med ovnfritter af søde
kartofler med jordskokke hummus og brøndkarse pesto. Problemet er at
kyllingebrysterne skal have 35 minutter ved 200 grader og ovnfritterne skal
have 15-20 minutter ved 250 grader (opskriften siger at det ikke gør noget
de får sorte kanter). Jeg havde planer om at give ovnfritterne 30 minutter
ved kun 200 grader, og så bede og håbe på det kom til at passe. Nogen der
kan assistere med et råd? Og råd vedrørene evt. grøntsags tilbehør og en god
billig vin modtages med kyshånd.

P.S.: Jeg har en helt normal ovn uden varmluft

Venlig hilsen
Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-02-03 11:32

"ronny" <m11000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> P.S.: Jeg har en helt normal ovn uden varmluft

Så tror jeg, det kommer til at passe, hvis du har to plader i:
På den øverste, hvor der er varmest, lægger du ovnfritterne, der skal have
250 grader, og på den nederste lægger du kyllingebrysterne.

Hilsen Inger

Fra : lise hansen

Dato : 09-02-03 12:40

Hej Peter
Først tillykke med fødselsdag, håber det går godt.

Menuen lyder bare superlækkert, har du nogle opskrifter du vil dele ud af?

VH
Lise

Fra : lise hansen

Dato : 09-02-03 12:41