alternativ lasagne
Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 07-02-03 17:13

Hej Gruppe

Jeg skal om 5 dage affodre 10 sultne skiløbere med lasagne, og vi er trætte
af den almindelige lasagne så er der nogle af jer der har et bud på en
alternativ men god lasagne gerne med masser af grønsager, men der skal også
være kød i

Claus

Fra : Mirian

Dato : 07-02-03 17:35

"Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af den almindelige lasagne så er der nogle af jer der har et bud på en
> alternativ men god lasagne gerne med masser af grønsager, men der skal

Jeg plejer at tageen alm. knor lagsagne hvor man kun skal tilsætte kød og
vand og modificerer den lidt, dvs jeg bruger hakket kalkun kød, laver den
som man skal, men putter en masser gode frosne grøntsager i, en
blomkålsblanding er godt, gør evt sovsen lidt tykkerer. kommer lagvis mornay
sovs på og ost på toppen, det er bare mums!

MVH Mirian

Fra : Lars Berg

Dato : 07-02-03 19:18

On Fri, 7 Feb 2003 17:13:00 +0100, "Claus Lerbech Jensen"
<claus@lerbech.dk> wrote:

> [...]
>alternativ men god lasagne gerne med masser af grønsager, men der skal også

Du kan prøve er erstatte kødsaucen med en chili con carne afart.

Altså med bønner, masser tjili, oksekød, tomat, løg, spidskommen, (evt
lidt kanel) og hvad du ellers har ved hånden.

Godt med lidt tjili-varme når man har stået på ski.

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 07-02-03 19:30

"Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> wrote in message

> [...]
> af den almindelige lasagne så er der nogle af jer der har et bud på en
> alternativ men god lasagne gerne med masser af grønsager, men der skal

Herunder er den lasagneopskrift, jeg plejer at bruge. Man kan tilsætte
squash, broccoli, kartoffel i små tern og andre yndlingsgrøntsager. Det er
også lækkert at lægge tomatskiver mellem lagene. Man kan lave sovsen godt
krydret.

Derudover kan du erstattet kødet med en anden slags kød - kylling i tern
eller hakket eller hakket svinekød. (Hakket kalkun er blevet foreslået, så
jeg lige, det ville også være godt.) Eller steg noget bacon i små stykker
eller pølser i skiver sammen med oksekødet, eller bland skinke i tern i
efter stegningen. Der må jo sikkert gerne være godt med kød i efter en lang
dag i sneen.

*** klip ***
Nem, nem lasagne
4 personer

400g hakket oksekød (helst 9-12%)
2 hakkede løg
2 revne gulerødder
2 ds hakket tomat (prøv også at bruge de krydrede varianter)
1 boullionterning
salt og peber
lasagneplader efter behag
Revet ost

Bechamelsovs: Brug Karolines Mornaysovs blandet op med mælk (50/50) eller
lav den selv:
1 l mælk
1 dl hvedemel
2 del revet ost
.... i en gryde og rør sammen ved svag varme. Men pas på, det brænder pokkers
nemt på.

Læg det hele lagvist (undgå plader helt i bunden og helt i toppen, de bliver
knasende tørre) og afslut med bechamelsovs. Drys med revet ost til sidst.

Sættes i ovnen i 30-45 min. ved 225 grader.

Fra : Line

Dato : 10-02-03 21:06

Hej Claus.

Hvis du vil ha lidt forandring i din lasagne, kan du prøve at
putte hakket gulerødder og prberfrugt i. Det gør den dejlig frisk!
Du kan også prøve at putte coctailspølser i, det er også godt.

Mvh Line