sidste salgsdato overskredet!
Fra : Mirian

Dato : 07-02-03 10:37

hej jeg har haft en 2 kilo oksefilet liggende i fryseren længe, nu har jeg
tænkt mig at lave den imorgen men problemet er bare at sidste salgsdato var
overskredet allerede 24.12.01 dvs. for lidt over et år siden. Er det sikkert
for mig at lave den? den har jo været frosset ned hele tiden. min mor mener
ikke at der sker noget ved det men jeg får gæster til spisen og jeg vil
helst ikke være skyld i at de bliver syge.
Og hvis der så er nogen der kan smide et par opskrifter på hvordan jeg laver
sådan en filet så ville det bare være dejligt!
MVH Mirian

Fra : Ghita

Dato : 07-02-03 11:26

I news:b1vunq$2l2p$1@news.cybercity.dk griflede Mirian:
> [...]
> syge. Og hvis der så er nogen der kan smide et par opskrifter på
> hvordan jeg laver sådan en filet så ville det bare være dejligt!

Blev de købt frosne ?

--
God bagjul...
Ghita
- Et LILLE juleønske er at se svar under det DU citerer...
TAK

Fra : Mirian

Dato : 07-02-03 11:57

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> Blev de købt frosne ?

Jeg fik den frossen af en kammerat der fik den frossen som ikke havde plads
i sin fryser, men udover det ved jeg ikke noget!

Fra : sune vuorela

Dato : 07-02-03 14:15

On Fri, 7 Feb 2003 10:36:54 +0100, "Mirian"
<TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>overskredet allerede 24.12.01 dvs. for lidt over et år siden. Er det sikkert

Den er muligvis blevet lidt tør - men det er vidst også alt. Det kan
noget med en god marinade rettte en del op på..

--
Sune

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-02-03 18:10

"Mirian" <TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
var
> overskredet allerede 24.12.01 dvs. for lidt over et år siden. Er det

Neeeiijj - det er farligt. Man kan f.eks. skære sig i fingeren under
tilberedningen.

> den har jo været frosset ned hele tiden. min mor mener
> ikke at der sker noget ved det men jeg får gæster til spisen og jeg vil
> helst ikke være skyld i at de bliver syge.

Nej, den er helt ufarlig og kan spises uden risiko. Oksefilet er normalt
mager og det er fedtet, der tager mest skade af lang tids opbevaring i
fryseren.

> Og hvis der så er nogen der kan smide et par opskrifter på hvordan jeg
laver
> sådan en filet så ville det bare være dejligt!

Spørg hr. Google - han ved næsten alt.

vh
jan