Bedste saftpresser ?
Fra : Morten Juel

Dato : 06-02-03 23:33

Hejsa madelskere

Jeg kunne godt tænke mig en saftpresse maskine så man kunne hive saften ud
af gulerødder og bananer og ligende.. men men der er jo 1 mio på markedet..
hvilken en er bedst, og hvad skal man mon kigge efter ?

Håber i har et råd eller 2

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-02-03 02:50

On Thu, 6 Feb 2003 23:33:14 +0100, "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid>
wrote:

> [...]
>af gulerødder og bananer og ligende.. men men der er jo 1 mio på markedet..
>hvilken en er bedst, og hvad skal man mon kigge efter ?

Politiken havde en test af diverse saftpressere den 4. januar -
Magimix var testvinder, men prisen er også 1.699 kr.

Lars

Fra : Susanne Bjerregaard

Dato : 12-02-03 21:17

> Politiken havde en test af diverse saftpressere den 4. januar -
> Magimix var testvinder, men prisen er også 1.699 kr.
>
> Lars

Som orientering skal bare lige nævnes at testen ser ud til at være udført af
én af Politikens journalister, der selv har prøvet saftcentrifugerne, og
altså ikke af et panel af forsøgspersoner.

Ja, og til orientering kom Brauns saftcentrifuge "Multipress automatic" ind
på en 2. plads med 4 ud af 5 point. Den koster mindre end halvt så meget
(749 kr.) som testvinderen. OBHs "Vitamix saftcentrifuge" (399 kr.) fik 3
point og Idélines og Wilfas safcentrifuger fik bundkarakter med hhv. 1 og 0
point. Til gengæld koster disse to også kun 299 kr. Så kvalitet hænger
åbenbart sammen med pris.
Husk i øvrigt at saftcentrifugen fra Melissa er blevet tilbagekaldt pga.
tilfælde af flyvende, løsrevne skæreblade.

Susanne.