Torsdagsmad060203
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 06-02-03 23:13

Risengrød med smørklat og kanelsukker.

Fra : sune vuorela

Dato : 06-02-03 23:22

On Thu, 06 Feb 2003 23:13:20 +0100, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Risengrød med smørklat og kanelsukker.

hjemmelavet pasta m hjemmelavet pesto tilsat soltørrede tomater. Samt
en kyllingefilet...

--
SUne

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-02-03 12:19

[sune vuorela | Thu, 06 Feb 2003 23:21:47 +0100]

Lidt rester fra i går (et tyndt farsbrød med soltørrede tomater,
gorgonzola og bacon) i tyde skiver.

En masse god ost, bl.a. en 24-måneders parmigiano i store flager.
God salami med oliemarinerede grøntsager.

Flødemousse med amaretto og mandelflager. (sukkerfri)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Pia

Dato : 06-02-03 23:50

Spaghetti med koedsovs. (Og jeg snoed...hakketkoed og saa et glas fra
Dolmio)! Masser af frisk parmesan og en hel masse roedvin (hik)

Pia

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-02-03 02:50

Spaghetti Carbonara, uden dikkedarer og sovsehelvede. Just plain and
simple... Som i Rom!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Rømer

Dato : 07-02-03 07:08

Salat m. hvidkål, selleri og gulerod. Hakkebøf m. bløde løg, dertil kogte
kartofler og pandesovs - på min datters bestilling.
Drikkevarer: postevand ad libitum.

Lidt småkedeligt - men det var bare en af de dage - fruen arbejdede 2½ time
over, datteren til gymnastik, den ene af drengene på arbejde...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-02-03 07:55

Skinkekød og bacon i enebærsovs med grov kartoffelmos.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 07-02-03 08:42

Hej gruppe

I går blev det til rodfrugtemos med kødsauce med masser af grønsager. Smagte
fremragende.

Mvh.
Mette Nylander Sørup

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 07-02-03 08:49

Hos os blev det til: Sigøjnerschnitzel m. tomat/paprika/chilisovs og
Spätzle. Det var i øvrigt ikke noget hit. Manglede spatel og et rigtigt
bræt.
Det er nok desværre ikke til at opdrive i Danmark.

Mvh.

Renate

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 07-02-03 17:26

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Risengrød med smørklat og kanelsukker.

Hotdogs

Fra : hr.P

Dato : 07-02-03 22:33

Risi e Bisi

mvh. leif

Fra : Hermann Holm

Dato : 07-02-03 17:44

Hjemmelavet pizza med kylling og annanas

Hermann Holm
--
Giv dig altid 100 % på arbejdet
12 % mandag, 23 % tirsdag, 40 % onsdag, 20 % torsdag og 5 % fredag

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-02-03 18:01

Hokaido-suppe og flute.

Venligst
Henriette Døssing

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-03 23:12

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
> Hokaido-suppe og flute.

Der er nok en, der abonnerer på Aarstidernes basiskasse (ligesom mig!)

Jeg fik ikke varm mad i torsdags - en bolle fra emmerys med ost, tomat,
saltablad og sennep. En stykke pumpernikkel med peanutbutter. En banan og en
gulerod.

/P

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-02-03 08:42

Peter Westh (pwesth@tiscali.dk) skrev:

> Der er nok en, der abonnerer på Aarstidernes basiskasse (ligesom mig!)

Ja. Ellers var sådan et græskar nok aldrig kommet ind i mit køkken.
Henriette Døssing

Fra : Padmé

Dato : 07-02-03 21:08

kalvekoteletter stegt på grillpande, med aspargeskartofler, jordskokker og
en smørklat.

Padmé

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 08-02-03 03:34

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse...

> Risengrød med smørklat og kanelsukker.

Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

STOP - dog for det der naive p*s !!

Hvad kommer det mig ved, om den ene eller anden har fået ditten eller
datten til middag i går.. - Det bliver man sku' ikke klogere af, og kan ikke
bruges til noget som helst.

Hvad med chatte, eller sende SMS'er til hinanden for de få interesserede,
- bare jeg og sikkert også mange andre, kan blive fri for den slags
uinteressante naive fnadder indlæg, i en ellers førhen så fornuftig gruppe.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

»Jeg taler helst med Børn; thi om dem tør man dog haabe,
at de kan blive Fornuft-Væsener; men de, der er blevne det!
Herre Jemini!« - Søren Kierkegaard

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 08-02-03 07:23

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

Hej Peter,

Tja, hvad rager det dig? Måske intet? Men andre kan da sagtens ha' glæde af
en sådan tråd. Det mener jeg bestemt ikke du kan vurdere.

Her må vist henvises til http://www.usenet.dk/netikette/

> Hvad kommer det mig ved, om den ene eller anden har fået ditten eller
> datten til middag i går.. - Det bliver man sku' ikke klogere af, og kan
ikke
> bruges til noget som helst.

Så spring dog tråden over, hvis ikke det intresserer dig.

> [...]

> »Jeg taler helst med Børn; thi om dem tør man dog haabe,
> at de kan blive Fornuft-Væsener; men de, der er blevne det!

Ikke alle indlæg er lige intressante for alle. Der er da flere der har
fundet tråden intressant og berettiget.
I øvrigt er den ikke i strid med fundatsen.

Mvh. Renate

Fra : Hauge

Dato : 08-02-03 09:24

Hejsa

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> wrote in message
> Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

Åbenbart intet.

> Hvad kommer det mig ved, om den ene eller anden har fået ditten eller
> datten til middag i går.. - Det bliver man sku' ikke klogere af, og kan
ikke
> bruges til noget som helst.

Hvad rager det os, hvad der ikke rager dig?

> Hvad med chatte, eller sende SMS'er til hinanden for de få interesserede,

Aha, istedet for at bruge en gruppe, der er beregnet til den slags snak? Nej
vel.

> - bare jeg og sikkert også mange andre, kan blive fri for den slags
> uinteressante naive fnadder indlæg, i en ellers førhen så fornuftig
gruppe.

Fornuftig? Så burde du da vist selv lære at snakke ordenligt, for det du har
skrevet i dit indlæg, er da ikke videre fornuftigt, ja det er da faktisk det
mindst fornuftige i denne her tråd.
Eeen tråd, og du kan ikke overskue at springe den over, endda selvom den
overholder fundatsen for gruppen.

Men nu er vi jo nået et sted, hvor debatten IKKE hører til mad+drikke, så
jeg bimler den over i netikette.

Mvh Hauge

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-02-03 17:42

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

lige så meget som det rager os hvad der rager dig. hvis du ikke gider være
med på idéen, så hold dig væk, det vil vi andre sætte pris på, i hvert fald
jeg. Men fordi du er lige glad, skal det altså ikke forhindre os andre i at
fortsætte, tag den!!!!!.

> Hvad kommer det mig ved, om den ene eller anden har fået ditten eller
> datten til middag i går..

Det kan godt være du er lige glad, men jeg synes faktisk det er spændende og
lærerigt, så skal vi ikke en gang for alle være eninge om, at du bare ikke
læser torsdagsmaden.

- Det bliver man sku' ikke klogere af

Måske ikke du, men vi andre gør,

> Hvad med chatte, eller sende SMS'er til hinanden for de få interesserede,

så vidt jeg kan se er der da mange der vil være med, og vi har alle ret til
at være her, så kom ikke er og tro du skal bestemme hvad der snakkes om hr
bosse, så længe det vi snakker om handler om mad, er vi faktisk havnert i
den rigtige gruppe

Bolette

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-03 23:13

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> wrote in message

> Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

Tænk, jeg synes egentlig det er meget sjovt at se.

Peter

Fra : Heidi

Dato : 09-02-03 20:44

Peter W. Bosse wrote:

> Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

Sikkert ingenting - og derfor ser dem der deltager positivt
i denne tråd sikkert også helst, at du bare springer dem
over, uden at spilde folks tid og båndbredde med dine sure opstød.

> STOP - dog for det der naive p*s !!

Siden hvornår er det dig der bestemmer i denne gruppe?

> Hvad kommer det mig ved, om den ene eller anden har fået
> ditten eller datten til middag i går.. - Det bliver man
> sku' ikke klogere af, og kan ikke bruges til noget som
> helst.

Snak for dig selv - hvis andre kan finde inspiration i disse
tråde, og de overholder fundatsen, hvad rager det så dig om
de eksisterer (du spurgte selv).

> Hvad med chatte, eller sende SMS'er til hinanden for de
> få interesserede,

Indtil nu er de interesserede vist i overtal.

> bare jeg og sikkert også mange andre,

Sjovt at disse "mange" så ikke har givet lyd fra sig. Er det tre
indtil nu?

> kan blive fri for den slags uinteressante naive fnadder
> indlæg, i en ellers førhen så fornuftig gruppe.

Så spring det over! Hvor svært kan det være... Eller
forlanger du at indlæg om bestemte emner skal
markeres på en bestemt måde i alle de grupper du følger
med i?

Sure løg....

(Men i øvrigt kan man da for min skyld godt give disse
tråde en bestemt form for kendetegn - specielt hvis det
kan forhindre flere af disse uinteressante brokindlæg. Men
måske der skulle oprettes en gruppe der hedder
dk.FINkultur.mad+drikke, til dem som synes de er for højt
hævede over os andre, til at snakke om torsdagsmad...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-02-03 21:12

Heidi <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b26b1o$18p1ra$1@ID-64059.news.dfncis.de...

> Sikkert ingenting - og derfor ser dem der deltager positivt
> i denne tråd sikkert også helst, at du bare springer dem
> over, uden at spilde folks tid og båndbredde med dine sure opstød.

Klippet en masse artigheder

Bosse har jo så evigt ret, men kunne ha` formuleret det pænere
Mvh
Ole

Fra : Heidi

Dato : 09-02-03 21:09

Ole Larsen wrote:
> Heidi <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:b26b1o$18p1ra$1@ID-
> 64059.news.dfncis.de...

> Klippet en masse artigheder
>
> Bosse har jo så evigt ret

Ifølge hvilken lov?

> men kunne ha` formuleret det pænere

Det er vi så til gengæld enige i.

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-02-03 21:18

Heidi <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b26cgq$19p7vc$1@ID-64059.news.dfncis.de...
> Ifølge hvilken lov?
> --
> Mvh. Heidi

Nej, den hopper jeg ikke på,
stop her fra,
Mvh
Ole

Fra : Heidi

Dato : 09-02-03 21:21

Ole Larsen wrote:
> Heidi <xnospamx@adslhome.dk> skrev

> Nej, den hopper jeg ikke på,
> stop her fra,

Det er jo også en nem måde at "diskutere" på.
Men så længe der ikke er nogen der kan komme med
en væsentlig grund til at disse tråde ikke bør eksistere,
så ser jeg personligt ingen grund til at de ikke skulle fortsætte.

Men hvis der er flere der er af en anden mening, så
kom da endelig med nogle (seriøse) argumenter...

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-02-03 22:26

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
>
> Men hvis der er flere der er af en anden mening, så
> kom da endelig med nogle (seriøse) argumenter...

Når man læser gruppens fundats, er der /intet/ belæg for at påstå, at tråden
på nogen måde skulle være off topic, og idet trådens emne jo uomtvisteligt
intersserer mange, så der er vist ikke rigtig noget seriøst argument, der
kan tale i retning af, at tråden ikke skulle fortsætte

Jeg tror nu faktisk også, vi kan gå ud fra, at vedkommende, der startede den
triste del af denne tråd, er fuldt ud bekendt med, at tråden fint holder sig
inden for gruppens rammer. Man ser jo heller ikke, at vedkommende på nogen
måde har (evnet? at) imødegå de argumenter, der er blevet fremført til
støtte for emnets relevans.

Fortsat god skrivelyst til alle skribenter.

Med venlig hilsen
Karina

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Svend Andersen

Dato : 08-02-03 06:40

peterw.bosse@get2net.dk writes:
>Hvad rager det da mig, hvad I har fået til middag!! ...

Jeg er fuld stændig enig med Peter.

Det er ren tidsspilde det her!
hilsen Svend A

Internet for mennesker:
http://www.enterpol.dk

Fra : Mizzy

Dato : 08-02-03 17:37

Porre-/kartoffelsuppe blended og smagt til med fløde, drysset med
sprøde bacontern.

*mums*

Hedda

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 08-02-03 17:56

"Mizzy" <Mizzy@fjerndettemusling.dk> skrev i en meddelelse

> Porre-/kartoffelsuppe blended og smagt til med fløde, drysset med
> sprøde bacontern.
>
> *mums*
>
> Hedda

Ja, det lyder rigtig lækkert. Vil du dele opskriften? ))

Mvh. Renate

Fra : Mizzy

Dato : 08-02-03 18:22

>Ja, det lyder rigtig lækkert. Vil du dele opskriften? ))
>
>Mvh. Renate

Hej Renate - og andre, som måtte læse med

Mja, det vil jeg gerne, men "opskrift" er nok så meget sagt - jeg
laver for det meste mad på slump.. Men lad mig se, jeg brugte vel

4 store porrer
1 kg. melede kartofter
1½ liter boullion
1/4 (piske)fløde
salt, peber og timian

Bacon i tern

Porrer og kartofter renses/skrælles og skæres i henholdsvis skiver og
tern - ligesom, når man laver kartoffelmos.

Disse sauteres i smør/olie/margarine til porrene er blevet bløde.
Bouillionen hældes over (jeg brugte hønse-, men andet kan velsagtens
også bruges) og der krydres med salt, peber og timian. Husk, at
bouillionen er salt i forvejen, så pas på med mægden.

Suppen koger til kartoflerne er rigtig, rigtig møre.

En tur i blenderen/foodprocesoren til suppen er helt klumpefri og
tilbage i gryden med den. Så er det i med fløden *) og varme igennem.
Der kan spædes op med mere boillion, hvis suppen er for tyk.

*) Jeg brugte piskefløde, fordi det var dét, jeg havde i køleskabet.
Men mon ikke det bliver lige så godt med kaffefløde - det er jo lidt
af en kaloriebombe...

Smag evt. til med mere friskkværnet peber og timian.

Baconen er forinden ristet sprød på panden og klar til at blive
drysset over med rund hånd, når suppen er serveret i tallerkenen.

Hertil noget godt brød.

Velbekomme !

Hedda

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 08-02-03 18:40

> Hej Renate - og andre, som måtte læse med
>
> Mja, det vil jeg gerne, men "opskrift" er nok så meget sagt - jeg
> laver for det meste mad på slump.. Men lad mig se, jeg brugte vel

Hej Hedda,

Tusind tak for opskriften. Jeg "slumper" også altid.

<snip fin opskrift>

> *) Jeg brugte piskefløde, fordi det var dét, jeg havde i køleskabet.
> Men mon ikke det bliver lige så godt med kaffefløde - det er jo lidt
> af en kaloriebombe...

Nix, kaffefløde er banlyst her i huset...(Og det ses da også en smule.

Tror jeg vil prøve suppen på mandag.

Godlørdagsaftenhilsen

Renate

Fra : L & P Nielsen

Dato : 08-02-03 20:47

Italienske frikadeller, tomatsauce, jasminris og grøntsager.

Lisbeth

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 08-02-03 22:50

On Sat, 8 Feb 2003 20:47:23 +0100, "L & P Nielsen"
<mobjerg@FJERNtdcadsl.dk> wrote:

Hej Lisbeth.

>Italienske frikadeller, tomatsauce, jasminris og grøntsager.

Hvad er italienske frikadeller?

Hjerteligst
Dorte

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-02-03 03:32

Dorte R.M. Hansen wrote:

> Hvad er italienske frikadeller?

Jeg går ud fra, der menes polpetti, som jeg tidligere har postet en
opskrift på. Det minder meget om frikadeller, men indeholder brødkrumme
og krydderurter (altid bredbladet persille, nogle gange andre ting) og
hvidløg. De steges ikke helt så "hårdt" som danske frikadeller og har
rigtig godt af at simre en time i en god tomatsauce.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : L & P Nielsen

Dato : 09-02-03 09:09

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message

> [...]
> hvidløg. De steges ikke helt så "hårdt" som danske frikadeller og har
> rigtig godt af at simre en time i en god tomatsauce.

Ja, noget i den retning .

Lisbeth