Stjerneskud
Fra : Kitti Egevang

Dato : 06-02-03 23:07

Hej

Er der nogen af jer mad-eksperter som har en god opskrift på et lækkert
"stjerneskud"?
I så fald vil jeg gerne modtage opskriften.

Hilsen fra Kitti.

Fra : Niklas

Dato : 07-02-03 00:24

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse news:b1uma5$fce$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> "stjerneskud"?
> I så fald vil jeg gerne modtage opskriften.

Stjerneskud består af een dampet og en paneret rødspættefilet.
De serveres på et smørristet og et tørristet franskbrød/toastbrød.
Ovenpå skal der, som pynt, være fjordrejer, kaviar (stenbiderrogn),
mayonnaise, slikasparges, citronskiver og dild.

venligst

Niklas

Fra : Rømer

Dato : 07-02-03 07:17

Nåda - hvorfor lige fjordrejer? - Hvorfor ikke nogle grønlandske på
størrelse med en lillefinger?

Det minder mig om, da jeg for nogle år siden skulle i den berømte Grøften i
Tivoli for at spise rejemad - helt her ovre i det mørke vest gik der frasagn
om denne dyre, dyre luksusspise, der skulle være så udsøgt..
Og jo - det var dyrt - men rejerne! Små ituplukke gnallinger, som vist kun
turister ville spise. Utroligt. Nåh, men vi blev da en oplevelse rigere.

( Med hensyn til Stjerneskuddet: Mange steder er der desuden anvendt et
skvæt 1000 Island dressing)

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-02-03 15:24

Rømer wrote:

> Nåda - hvorfor lige fjordrejer? - Hvorfor ikke nogle grønlandske på
> størrelse med en lillefinger?

Fjordrejer må siges at være de mindste rejer, man kan få. Og efter min
mening også nogle af de mest velsmagende.

> [...]
> så udsøgt.. Og jo - det var dyrt - men rejerne! Små ituplukke
> gnallinger, som vist kun turister ville spise. Utroligt. Nåh, men vi

Min salige far spiste engang i Grøften, gik uden at betale og påskrev
regningen et "HUNDEÆDE"... Ak ja.

> ( Med hensyn til Stjerneskuddet: Mange steder er der desuden anvendt
> et skvæt 1000 Island dressing)

Gud forbyde det klamme stads!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Hess

Dato : 08-02-03 11:15

"Rømer" <fupkonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
rigere.

> ( Med hensyn til Stjerneskuddet: Mange steder er der desuden

Ja - men hvis nu man bor på Vestlolland, f.eks. Kastager Strand. Så
går man selv ud og stryger rej. Sådan en ½ time før de skal koges.
(Det var i forrige århundrede, ved ikke om de er udryddet i
mellemtiden).
Og ja - vi undredes også over det dyre stykke mad i Tivoli.
mvh
Jørgen

Fra : [webwoman]

Dato : 07-02-03 09:27

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer mad-eksperter som har en god opskrift på et lækkert
> "stjerneskud"?

Nogle bruger franskbrød/toastbrød (ristet) som bund.
Jeg hører til dem, der mener, at der skal en butterdejs-skal under *S*

Mvh. Lisbeth