Bolledej
Fra : Lone Kristensen

Dato : 06-02-03 18:50

kan nogen måske svare mig på om det er muligt at lave en helt alm. bolledej
aften før jeg skal bage bollerne ? og sætte det i køleskabet natten over ?
hilsen Lone

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 06-02-03 19:03

"Lone Kristensen" <apollo6@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bolledej
> aften før jeg skal bage bollerne ? og sætte det i køleskabet natten over ?

Det kan du sagtens, du skal bare kun bruge 10-15 gram gær. Lav ellers dejen
som du plejer.
Jeg har med stor succes formet dejen til boller straks efter æltning, smidt
den i køleskabet med et klæde over. Næste morgen smider jeg den direkte fra
køleskabet ind i ovnen og det er så det.
Det er supernemt og derfor får vi oftest nybagte boller til morgenmad i
weekenden

MVH Rikke

Brug for en nem og billig opskrift?
Se: www.rikkebachmann.webbyen.dk