Matrox MGA mystique hjælp.
Fra : John Haugaard

Dato : 17-03-01 19:50

Jeg har lige købt en brugt Siemens pc til mine unger, men der er problemer,
når de vil spille Hugo - da er skærmen bare ét flimmer. Jeg har så prøvet at
hente forsk. drivere hos hhv. Matrox og Siemens, men ingen af dem virker.
Kortet er onboard (ikke indstiks), og i egenskaber for kort kan jeg se, at
chippen hedder 1064SG.

Er der nogen, der ved hvilken driver, jeg skal bruge?

System:
Pentium 166 mhz
48 MB ram
Voodoo 2
og direct x 7.0 er installeret.

Håber, nogen kan hjælpe, så freden igen kan sænke sig over vort hjem

MVH
John Haugaard

Fra : Gerner

Dato : 22-03-01 14:09

On Sat, 17 Mar 2001 19:50:27 +0100, "John Haugaard"
<howie@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Voodoo 2
>og direct x 7.0 er installeret.
>
>Håber, nogen kan hjælpe, så freden igen kan sænke sig over vort hjem

Jeg har en siemens Scenic PD med en Scenic PM 150 monitor. Mit 2D
grafikkort er dog indstik, men chippen er også en 1064SG-D fra MGA.

Så vidt jeg husker så brugte jeg skærmdriveren 54x6.

Jeg har 2 cd'er, 1 fra Matrox og 1 fra Siemens med forskellige
skærmdrivere. Den fra Siemens hedder "driver & utility pool"

Der er forskellige drivere for forskellige skærme.

Så driveren afhænger vel af skærmen ? (og styresystem)

Min Siemens, som optager hyldeplads på lageret) blev opgraderet til
200 Mhz (non mmx) og 128 Mb ram og en 3dfx voodoo 3 2000, som afløser
for 2D kortet. (jeg har også et voodoo 1 som 3D kort en overgang)

Alle drivere på cd'erne er for windows 3.x, 95 og nt.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.