Dürum ruller - Hvordan ?
Fra : Morten

Dato : 04-02-03 19:27

Hejsa

Det var for nyligt oppe hvordan man lavede en pizzabund som dem de har hos
pizzarierne ... men er der nogle der ved hvordan man laver en durum rulle -
rulle, (altså brødet) som dem de bruger på pizzarierne ?...også så det
stadig er smidigt nok til at kunne rulles og foldes og det hele ...

/Morten

Fra : Lars Pedersen

Dato : 04-02-03 22:05

Nej, det ved jeg ikke, men man kan købe nogle poser med ca et kilo af dem
til 12 kr. i indvandrebutikkerne, og det gør jeg tit.

Fra : Morten

Dato : 04-02-03 22:06

"Lars Pedersen" <smeg@head.com> skrev i en meddelelse
> Nej, det ved jeg ikke, men man kan købe nogle poser med ca et kilo af dem
> til 12 kr. i indvandrebutikkerne, og det gør jeg tit.

1 kg... cirka hvor mange ruller er det ?... og kan du henvise til nogle
bestemte inder-shops ?...

Fra : ottesen

Dato : 04-02-03 22:44

> "Lars Pedersen" <smeg@head.com> skrev i en meddelelse
>
> 1 kg... cirka hvor mange ruller er det ?... og kan du henvise til nogle
> bestemte inder-shops ?...

Tyrkerbiksen (hmm..tror faktisk det er grækere der har den. ..) ved siden af
Føtex, Frederiks Allé, Århus C, har dem bl.a. - Og de er gode. (Biksen har
også en LÆKKER humus..). brødene bliver desværre bare hurtigt lidt tørre,
og dermed ubrugelige til ruller da de revner. Bruger dem altid når jeg laver
rullekebab selv.. Men mig og en makker har en enkelt gang prøvet at bage dem
selv. Vi brugte en alm. gærdej (med noget durum mel). Et par af dem blev ok
vellykkede...Men de skal rulles MEGET tyndt ud, og skal kun have KORT tid i
en alm. ovn.. Alt i alt betrager jeg det ikke som værende besværet værd når
man nu kan købe nogle færdiglavede som er lige så gode, til billige penge...

/ottesen

Fra : Lars Pedersen

Dato : 04-02-03 22:53

Ca. 10-12 stykker, vil jeg tro.
På den pose jeg har liggende står der "Etnic Bakery tlf: 32 57 63 42".

Den er købt hos en grønthandler på Rantzausgade - Nørrebro, men jeg har også
set dem andre steder i byen.