Trykkoger
Fra : Jan Christensen

Dato : 03-02-03 13:55

Hej

Min mor har en trykkoger af ældre model, som
hun er meget glad for, hun har fået en ny..!
Men hun siger den gamle er bedre..!

Men problemet er, at den er utæt, en pakning i toppen
af låget er defekt.

Kogeren Hedder.:
Fissler Vitavit 22 cm
2062600201

Skulle der være nogle der ligger inde med viden om, hvordan
jeg kan komme til at købe sådan nogle pakninger til min mor,
ville jeg blive meget glad

Mvh
Den håbefulde søn

Jan Christensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-02-03 14:16

> Skulle der være nogle der ligger inde med viden om, hvordan
> jeg kan komme til at købe sådan nogle pakninger til min mor,
> ville jeg blive meget glad

Hej Jan, har du overvejet at sende en mail til Fissler ? - du kan se deres
hjemmside og sikkert finde en emailadresser på www.fissler.de - den er også
engelsksproget, hvis det skulle knibe med det tyske.
Jeg håber du får nogle pakninger til din mor, så hun kan holde dampen
oppe

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 04-02-03 12:05

> [...]
> engelsksproget, hvis det skulle knibe med det tyske.
> Jeg håber du får nogle pakninger til din mor, så hun kan holde dampen

Hej!

Jeg har lige fået en ny pakning til vores trykkoger, du skal have
størrelsen, type nr. det sidder som regel i bunden, så bestiller du den i
Inspiration, eller Imerko, jeg fik vores i Inspiration, her i Odense

Hilsen
Kurt

Fra : larzframarz

Dato : 14-08-03 20:07

Jeg har samme problem og har været Imerco, Kop & kande og Inspiration
samt Skousen hvor trykkogeren oprindelig er købt. INGEN PAKNING endsige
en ny trukkoger. JEg har på fornemmelsen at de ikke gider hjælpe i den
by jeg var i nemli Åbenra søndejylland.

Jeg havde hele låget samt pakning med i alle butikkerne.

Hilsen
Lars

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-08-03 20:19

"larzframarz" <larzframarz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> by jeg var i nemli Åbenra søndejylland.
>
> Jeg havde hele låget samt pakning med i alle butikkerne.

Jeg har ikke fulgt tråden, og den er ikke mere i min cache, men er det
pakning mellem låg og "gryde" kan en
hydralik-mekaniker måske lave en ?

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-08-03 20:38

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke fulgt tråden, og den er ikke mere i min cache, men er det
> pakning mellem låg og "gryde" kan en
> hydralik-mekaniker måske lave en ?

Til lige præcis en trykkoger tror jeg nu nok, jeg gerne ville have
"autoriserede" reservedele, hvis det var mig...
I min barndom var trykkogere moderne, og jeg husker mange skrækhistorier om
trykkogere, der eksploderede pga overtryk.
Det er muligt, det er mig, der er overforsigtig her, men det sker ellers
ikke så tit.

Hilsen Inger

Fra : Kasper

Dato : 16-08-03 17:29

Hey

hvis den skal kunne eksplodere pga overtryk, så er det jo ikke pakningens
skyld, for så har den jo holdt tæt..

det vil jeg da mene...

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Jørgen Hess

Dato : 16-08-03 21:24

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> hvis den skal kunne eksplodere pga overtryk, så er det jo ikke
> [...]
I 1950'erne kunne man købe en TRUMS trykkoger. Driftventilen var en
snæver dyse, hvorpå der hvilede en vægt. Når trykket var højt nok
"dansede" vægten på ventilen. Der skulle intet til for at tilstoppe
ventilen, hvilket afsløredes ved den totale tavshed i køkkenet -
Indtil (forhåbenlig) at sikkerhedsventilen blev skudt af låget. Når
det skete var der stor risiko for skoldningsulykker og et frygteligt
svineri.
Jeg har en sådan gryde, men tør ikke bruge den som trykgryde.
Jeg har en Polaris trykgryde, hvor en pind bliver trykket op af
damptrykket, samtidig er det tydeligt at høre når drifttrykket nås.
Som sikkerhedsventil vil gummipakningen der tætner låget give efter,
hvis der er for højt et overtryk. Hver eneste gang jeg starter
trykgryden kontrollerer jeg ventilen. Nogle få gange er ventilen
blevet adskilt for at rense for lidt overkog. Den største risiko for
denne gryde er faktisk at en uren ventil nægter at lukke for at
begynde trykkogningen.
mvh
Jørgen