Frijoles
Fra : Lé freak

Dato : 03-02-03 00:07

Jeg var i Guatemala nogle måneder. Min "mor" lavede denne frijoles hvilket
er moste bønner og andet guf blandet sammen.

Jeg vil så spørge om der er nogle der har en opskrift på dette? Mvh Søren

Fra : Søren Brix

Dato : 03-02-03 12:01

"Lé freak" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var i Guatemala nogle måneder. Min "mor" lavede denne frijoles hvilket
> er moste bønner og andet guf blandet sammen.
>
> Jeg vil så spørge om der er nogle der har en opskrift på dette? Mvh Søren

prøv denne her:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=opskrift+p%C3%A5+frij
oles&lr=lang_da

der er et par stykker...

Søren

Fra : Fru Hof

Dato : 03-02-03 21:34

> Jeg var i Guatemala nogle måneder. Min "mor" lavede denne frijoles hvilket
> er moste bønner og andet guf blandet sammen.
>
> Jeg vil så spørge om der er nogle der har en opskrift på dette? Mvh Søren

Hej Søren!
Min datter har tilbragt 1 år i Guatemala og blev ligesom du hooked på
frijoles. Jeg har indtryk af, at hun spiste dem morgen, middag og aften, og
kufferten var stoppet ud med bønner, da hun kom hjem.
Her er hendes opskrift:

bønnerne (frijol negro) lægges i blød natten over. Vandet kasseres, frisk
vand på samt et løg, kog derefter ca 1 time.
Vandet hældes fra, og bønnerne blendes godt.
Svits hakket løg i olivenolie i en pande (og som hun siger MEGET olie,
virkelig meget), hæld bønnemosen på og kog/svits ind til passende tykkelse.
Spises allerhelst med crema som er en mellemting mellem creme fraiche og
blød ost, men creme fraiche (altså den tykke) må man nøjes med herhjemme.

Alt i alt ingen slankeret men dem er der vist heller ikke mange af i
Guatemala.

mvh
Tove

Fra : Fru Hof

Dato : 04-02-03 10:03

> Her er hendes opskrift:

PS: Der skal selvfølgelig smages til med salt og peber til sidst.

mvh
Tove