Kender nogen opskriften ?
Fra : Carsten

Dato : 02-02-03 21:31

Hej NG.

Jeg har lige været i Thailand. På et par restauranter smagte jeg en speciel
"grøntsagsskål". Det var en grøntsag der var med helt lyst frugtkød,- og
ydersiden af den var lysegrøn. Den blev skåret i meget tynde stave på ca.
3-5 cm længde og serveret rå. Den var blandet i en klar marinade/dressing.
Smagen på den klare dressing var sur/sød (måske en slags vineddike og
sukker ) og stærk af chilli. Samtidig syntes jeg at den smagte som om der
var en snert selleri/saft i.

De første par gange jeg smagte den, var det med lidt blandede følelser, men
da jeg havde lært den at kende/vænnet mig til den,- syntes jeg faktisk at
den var fantastisk. Herefter var jeg ikke heldig at smage den igen, så jeg
fik aldrig spurgt om hvad den bestod af.

Den blev serveret som tilbehør i lidt større mængde.

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

M.v.h Carsten.

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 04-02-03 22:09

"Carsten" <carsten61(nospam)@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg har lige været i Thailand. På et par restauranter smagte jeg en
speciel
> "grøntsagsskål". Det var en grøntsag der var med helt lyst frugtkød,- og

Kan det eventuelt have været okra (ocra)? De kaldes vist nok også
ladyfingers. De kan købes syltede hos de fleste etniske grønt-pushere.

Mvh Mads

Fra : Carsten

Dato : 04-02-03 22:23

Hej Mads.
Ladyfingers lyder som om det er noget lidt tykkere en disse. I denne
blanding er "stavene" skåret så tynde som strå, men det kunne jo være.....,
så jeg prøver at købe noget Ocra hos en grønthandler.

Tak for det,
Venlig hilsen Carsten.