Sarah Bernhard kager
Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-01-03 17:40

Jeg vil lave mig nogle af ovennævnte, og er stødt på en lovende opskrift.

Men, der skal bruges "Arabicabønner". Hvad er det, og hvor kan det købes?

Jeg går ud fra, at chokoladecremen kan "krydres" med en cognac. Men så skal
der vel kompenseres for dette, når chokoladen røres i, for at sikre at det
nedkølede resultat er fast cremet? Ie, mere chokolade, men hvor meget?

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Svend Andersen

Dato : 30-01-03 18:10

norman_bates@forum.dk writes:
>Men, der skal bruges "Arabicabønner". Hvad er det, og hvor kan det købes?

Det er kaffebønner.

hilsen Svend A

Internet for mennesker:
http://www.enterpol.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-01-03 23:41

Stig Mogensen wrote:

> [...]
> så skal der vel kompenseres for dette, når chokoladen røres i, for at
> sikre at det nedkølede resultat er fast cremet? Ie, mere chokolade,

Normalt skal der ikke kompenseres, når du bruger en så stærk spiritus.
Alt efter, hvor mange kager du skal lave, er det jo kun et stænk cognac,
du skal bruge.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Nette

Dato : 01-02-03 11:08

"Stig Mogensen" wrote in message news:b1bkcf$k3u$1@sunsite.dk...
> [...]
> der vel kompenseres for dette, når chokoladen røres i, for at sikre at det
> nedkølede resultat er fast cremet? Ie, mere chokolade, men hvor meget?

Hejsa

Sarah *Bernhard-kager, er lavet af en klæg makron, som først er stænket med
lidt cognac og derefter brugt som bund til en chokoladecreme.
Chokoladecremen er lavet af kogende piskefløde i pisket chokolade.
Arabicabønner er kaffebønner, så hvis der står det i opskriften, må du altså
ikke gå ud fra, du får "rigtige" Sarah Bernhard-kager ud af det.

Nette