Espresso kaffepulver - er det noget skod k~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 16:57

Jeg har hørt at espresso kaffe er dårlig kvalitet kaffe - altså sådan
helt generelt. Jeg troede at det var en særlig god kaffe - specielt
prisen taget i betragtning.

I øvrigt nogen der så programmet i går på TV2 med dem der havde købt en
bøssebar...... ? Hvad var det for en kaffe de var ude at teste ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : crema

Dato : 30-01-03 19:30

Hej Jesper
Tag du ind og besøg en god kaffebar, eksempel Estate overfor Planetariet.
Bestil en espresso 4estate. Okay, hvis du er vant til Gevalia eller Merrilds
discount produkter, så kræver lidt hår på brystet, men så er den også
brygget specielt til dig. Du skal bare ikke kalde deres kaffe for skodkaffe.
Her får du svar på alle dine spørgsmål?
Henrik

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 19:54

crema <crema@business.tele.dk> wrote:

> [...]
> brygget specielt til dig. Du skal bare ikke kalde deres kaffe for skodkaffe.

Ah, jeg har formuleret mig dårligt.

Jeg mener den espresso kaffe man kan købe i supermarkeder:

Illy
Moak
Lavazza

og så videre.

Jeg har prøvet Moak Gusto og Dolce og de er gode efter min mening.

Det var sådan helt generelt, at alle disse espresso kaffetyper er af
dårlig kvalitet.

Jeg har en DeLonghi espressomaskine.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : crema

Dato : 30-01-03 20:57

Nå så ved du jo lidt om espresso!!!
Illy er en vel testet espressokaffe, som behager de fleste.
Det er jo ikke uinteressant, at det var med Illykaffe at Danmark har vundet
to verdensmesterskaber i Barista-teknik.
Illy er den kaffe jeg bruger, hvis jeg er i et akut behov.
Lavazza bryder jeg mig ikke om.
Personligt anvender jeg espressokaffe fra det norske firma Solberg Hansen.
Undgå italian roast (som er mørkbrændt) og som ofte indeholder robusta, som
vel kan være en skodkaffe, men er med fordi den afgiver crema.
Den bedste espresso findes ved at kværne sine bønner selv. med en god kværn
et godt drev og skær, eksempelvis Innova kværnen.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 21:10

> [...]

> Den bedste espresso findes ved at kværne sine bønner selv. med en god kværn
> et godt drev og skær, eksempelvis Innova kværnen.

Hej Henrik

Du bør venligst skrive under det du svarer på. 8-D

Jeg har en almindelig kaffekværn fra Krups eller Braun - den bruger jeg
til almindelig kaffe til min stempel kande. Det fungerer godt.

Jeg købte på et tidspunkt en 20 pakker MOAK i Netto - både i Gusto og
Dolce og jeg tror egentlig at jeg bedst kan lide Dolce.

Solberg Hansen - hvor kan det købes ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : crema

Dato : 31-01-03 19:46

Okay det skal jeg huske.
Solberg Hansen se: www.sh.no
Jeg kan anbefale deres Barista, Half and Half og Malabar espresso

Hilsen Henrik