Popcorn i gryde...
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 30-01-03 12:33

Jeg skal lave en ordentlig røvfuld popcorn til en James
Bond-marathonvideoaften i morgen, men er pludselig blevet i tvivl om hvor
olie/kerneforholdet. Hvor meget af hver skal jeg egentlig bruge (i forhold
til hinanden - hvor mange færdige popcorn jeg skal bruge finder jeg ud af
hen af vejen (-: )

Mvh Mads

Fra : Gerner

Dato : 30-01-03 13:12

On Thu, 30 Jan 2003 12:33:27 +0100, "Mads Th. Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>til hinanden - hvor mange færdige popcorn jeg skal bruge finder jeg ud af

"opskriften" er gerne : dæk bunden med madolie og dæk så med popkorn i 1 lag.
Olien må ikke dække popkornene. Så jo større bund du har jo flere popkorn kan
der laves på een gang.
Når de er poppet så fylder de jo en hel del, så mængden er stor per "popning".

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Bettina Madsen

Dato : 30-01-03 13:29

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> [...]

En mere konkret opskrift er: 3 spsk olie og 5 spsk majskorn og 1-2 tsk fint
salt.
I en stor gryde kan man godt poppe dobbeltportion.

Bettina

Fra : Mureren

Dato : 30-01-03 13:35

> forhold

Når du nu skal til det, så prøv lige at lave en enkelt grydefuld, hvor du
hælder lidt karrypulver i olien, lige inden du putter majskornene i, det
smager rigtig godt

Mureren

Fra : Søren Brix

Dato : 30-01-03 13:58

"Mureren" <thomas.storgaard@dk-benzin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hælder lidt karrypulver i olien, lige inden du putter majskornene i, det

kunne man egentlig ikke lave popcorn i ovnen ????
ildfast fad ind i ovnen i 10min ved ex 200 grader hæld popcorn(låg på..)i
og du har "fedtfattige popcorn......

bare en ide har ikke afprøvet...

mvh

Søren

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-01-03 14:10

"Søren Brix" <jha74@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> kunne man egentlig ikke lave popcorn i ovnen ????
> ildfast fad ind i ovnen i 10min ved ex 200 grader hæld popcorn(låg på..)i

Tror jeg ikke man kan. 200 eller 250 grader er ikke nok.

Mvh Thomas

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 11-02-03 19:36

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tror jeg ikke man kan. 200 eller 250 grader er ikke nok.

Et gammelt spejdertrick er... "en popcornmaskine"

to sammenbundne sigter med kerner i, ind over bålet i en passende afstand og
pop-pop-poppelipop (eller hvad sådan nogen nu siger): der er dømt popcorn

Har godt nok kun set andre gøre det, aldrig selv prøvet det.

Mvh Mads

Fra : Maria Pedersen

Dato : 30-01-03 14:12

"> >
> kunne man egentlig ikke lave popcorn i ovnen ????
> ildfast fad ind i ovnen i 10min ved ex 200 grader hæld popcorn(låg på..)i
> [...]

Hmm den version jeg kender er et ildfast med låg popkorn, lidt vand og så
ind i mikroen på fuld skrue
hilsen
maria

Fra : rick

Dato : 30-01-03 16:20

"Maria Pedersen" <mariaped@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm den version jeg kender er et ildfast med låg popkorn, lidt vand og så
> ind i mikroen på fuld skrue

Har du afprøvet det? Virker det?
Det lyder i hvert fald billigere end at købe færdige pakker og så kunne man jo
også bruge Murerens ide med karryen.

- rick...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-03 21:57

"rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote in message

> Det lyder i hvert fald billigere end at købe færdige pakker og så kunne
man jo
> også bruge Murerens ide med karryen.

Vær opmærksom på at karry skal "brændes" af i fedtstof for at det bliver
rigtig rigtig godt
Så jeg tror mere på karry/gryde kombinationen

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Per&Dorthe

Dato : 30-01-03 14:02

On Thu, 30 Jan 2003 13:34:53 +0100, "Mureren"
<thomas.storgaard@dk-benzin.dk> wrote:

> [...]
>hælder lidt karrypulver i olien, lige inden du putter majskornene i, det

Lyder som en spændende ide - den snupper jeg !

KH Dorthe