Reminder: The Man Who Fell To Earth kl. 19~
Fra : moestrup

Dato : 11-03-03 18:28

Roegs film vises i Århus Studenternes Filmklub i aften.
Om filmen skriver ÅSF:

"En marsmand ankommer til jorden. Men marsmanden er også tæt på at
være en jordmand. Og ikke blot fordi han spilles af en jordmand -
David Bowie, hvilket også gør ham tæt på at være en David Bowie-mand -
næh, marsmanden minder om menneskene. Marsmanden skærer menneskenes
liv ud i pap. Således bliver filmen også en myte om mennesket snarere
end et portræt af en marsmand. Men mest af alt er filmen måske et
portræt af showmanden Bowie. Og et umanerligt godt et af slagsen.

Dan Turell siger om filmens Menneske-Mars-Bowie-mand:

"Han bevæger sig i en satanisk Stones-pop art verden, et spejlkabinet
af Sheraton-spleen - alt står til rådighed i ubegrænset mængde, Vor
Tids Myte og Virkelighed, Selve Målet: de herskabeligste huse, de
dyreste drinks, de klareste knald, de bedste biler.""

/Steffen

Fra : Bitbucket

Dato : 11-03-03 21:05

moestrup <steffmoes@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Tids Myte og Virkelighed, Selve Målet: de herskabeligste huse, de
> dyreste drinks, de klareste knald, de bedste biler.""

Jeg så den i Imperial i København da den kom frem herhjemme i 1976.
Glimerende film. Der er lavet et rædsomt TV remake. Avoid at all cost.
global village idiots. - Paul Ginsparg.