Smallville - den fedeste serie i laaaaang ~
Fra : Per

Dato : 05-03-03 09:04

Er jeg den eneste, der er fuldstændigt hooked på den nye Superman serie
Smallville? Jeg syntes virkeligt at Warner har formået at puste nyt liv i
Superman konceptet. Historien er virkelig godt skrevet og personerne har
dybde og flere lag, som skildres godt. Ja vist er plottene lidt platte ind
imellem, men det er klart den fedeste serie jeg har set siden Star Trek:
TNG.

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 09:59

On Wed, 5 Mar 2003 09:04:28 +0100, "Per" <pzk@crayon.dk> wrote:

>Er jeg den eneste, der er fuldstændigt hooked på den nye Superman serie
>Smallville?

Nej, vi er da mindst 2. Velkommen i klubben.

mvh Per

Fra : Brian Petersen

Dato : 05-03-03 10:45

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
> imellem, men det er klart den fedeste serie jeg har set siden Star Trek:

Har kun set et enkelt afsnit eller to. På hvilken kanal kører den? Og hører
denne tråd egentlig ikke hjemme på dk.medier.tv? :)

/Brian

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 11:20

On Wed, 5 Mar 2003 10:45:01 +0100, "Brian Petersen" <kanal@klog.dk>
wrote:

>På hvilken kanal kører den?

TV3 er lige begyndt på anden sæson

>Og hører denne tråd egentlig ikke hjemme på dk.medier.tv? :)

Jo

mvh Per

Fra : Per

Dato : 05-03-03 13:41

"Brian Petersen" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hører
> denne tråd egentlig ikke hjemme på dk.medier.tv? :)

Den kører på TV3. Der er jo udgivet en egentlig pilotfilm ;)

Fra : Klaus G.

Dato : 05-03-03 22:18

> [...]
> imellem, men det er klart den fedeste serie jeg har set siden Star Trek:

Jeg har set sæson1, og jeg var edderspændt på at komme igang med sæson2. Jeg
har set de 17 første episoder af sæson2, og jeg er stadig "Hooked". Den er
for fed den serie.

*spoiler her under*
En ting jeg har lagt specielt mærke til er de små ting som er "gemt". F.eks.
i episode 12 sæson2, hvor Clark skal hopper mellem 2 højhuse, der ser man
ham komme hoppende i slowmotion, iført blå trøje og rød jakke(kappe).
Christopher Reeve(den gamle supermand), er også med i et afsnit som en
videnskabsmand. Og nogen af de ting Lex siger til Clark. F.eks. da Clarks
mor(Martha) arbejder for Lionel Luthor, og hun bliver fløjet ind til
Metropolis, der siger Clark "My family dont fly much", så siger Lex "Trust
me, that is about to change". Endnu en lille sjov detalje. Lidt ala
Starwars, hvor Obi-Wan siger til Anakin "I have the feeling, that some day u
will be my death", eller noget i den stil :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Per

Dato : 06-03-03 13:23

> [...]
Jeg
> har set de 17 første episoder af sæson2, og jeg er stadig "Hooked". Den er

Jeg har set til og med 2X05, og den bliver bare bedre og bedre.

Fra : Mark Høserich

Dato : 05-03-03 22:34

Per wrote:
> [...]
> personerne har dybde og flere lag, som skildres godt. Ja vist er
> plottene lidt platte ind imellem, men det er klart den fedeste serie

Den er et dårligt forsøg på at pumpe liv i klassisk tegneserie, ved hjælp af
Barbie og Ken dukker, der hvivler sanseløst rundt i udefinerbart univers.
Instruktøren(e) kender ikke sin egen visuelle stil. Serien er godt dyppet i
50'er morale, men serien sat til at foregå 2002 eller er den ?

P.s. Ser det ikke ud som om at Clark og hans "far" er jævnaldrende ?

M<a>RK

Fra : Per

Dato : 06-03-03 08:46

> [...]
> Instruktøren(e) kender ikke sin egen visuelle stil. Serien er godt dyppet
> 50'er morale, men serien sat til at foregå 2002 eller er den ?

Jeg tror du skulle prøve at se hele serien fra starten af du. Noget af det
fede ved serien er, at man følger udviklingen af personerne i historien.
Specielt Lex Luthor er ret cool.

Jeg har da aldrig været i tvivl om at serien foregår i nutiden. Og stilen
holder da fint. Måske du skulle undlade den halve kasse øl næste gang du ser
et afsnit ;?

> P.s. Ser det ikke ud som om at Clark og hans "far" er jævnaldrende ?

Nej, egentlig ikke.

Fra : Mark

Dato : 06-03-03 16:27

On Wed, 5 Mar 2003 22:34:15 +0100, "Mark Høserich"
<mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Instruktøren(e) kender ikke sin egen visuelle stil. Serien er godt dyppet i
>50'er morale, men serien sat til at foregå 2002 eller er den ?

Jeg har ikke set serien, men hvis det bliver bare tilnærmelsesvis så
amerikansk overfladisk som Lois and Clark, så kan det være det samme.

Superman bør være kikset, når han er Clark Kent - elskede når han
"slog igen" som Superman. Hvorfor skal alle serier handle om flotte
personer med stor succes.

Fra : Klaus G.

Dato : 06-03-03 16:46

> Jeg har ikke set serien, men hvis det bliver bare tilnærmelsesvis så
> amerikansk overfladisk som Lois and Clark, så kan det være det samme.
Uh nej, endelig ikke sammenligne den med det skod serie der... Den er meget
bedre. Der er også blevet brugt langt flere penge på effekter.

> Superman bør være kikset, når han er Clark Kent - elskede når han
> "slog igen" som Superman. Hvorfor skal alle serier handle om flotte
> personer med stor succes.
Da han ikke er Supermand endnu, men bare en teenager, så kan han ikke
rigtigt "slå igen" :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Per

Dato : 06-03-03 17:45

> Jeg har ikke set serien, men hvis det bliver bare tilnærmelsesvis så
> amerikansk overfladisk som Lois and Clark, så kan det være det samme.

Jeg bryder mig ikke om Louis og Clark serien, men Smallville syntes jeg er
fed. Den er meget mere "voksen".