Rod Tandbehandling
Fra : alexander

Dato : 18-03-01 12:39

I september 2000 fik jeg lavet en rodbehandling i en tand, 3 øverste til højre.
Januar begyndte jeg at få tandpine i tanden, gik til tandlæge, der tog et røntgenbillede.
Konstaterede at der er betændelse i en rodspids, fik penicillin, det hjalp ikke.
Der var så 2 muligheder: 1) at få tanden rykket ud
2) at en specialtandlæge skulle gå ind øverst vandret og slibe rodspidserne og rydde op.
Der var ingen garanti for at det ville hjælpe ?
Hvad ville I gøre ?

Tak for svarene.
venlig hilsen
alexander

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulla Petersen

Dato : 18-03-01 16:30

Hej Alexander.
Det er svært at svare på, hvad du skal gøre, det er kun dig selv, der kan
afgøre det. Men du kan måske få hjælp til afgørelsen på een af følgende
netadresser:
www.dentalforum.dk
eller
www.tandogmund.dk
Vh.
Ulla

Fra : Nynne Hansen

Dato : 19-03-01 22:42

> "alexander" <alexander.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> rodspidserne og rydde op.

Hej Alexander!

Jeg har selv været det her igennem - og det kan anbefales at vælge løsning
to. Suppler op med Echinamin og Urtepenicillin + evt Gensimimin(slangegift)
eller lachsis, så støtter du kroppen i at rense betændelsen ud.

For hvis ellers tanden er rimeligt hel, så er det en fin fin løsning. Jeg
fik osse betændelse i kæben efter en rodbehandling, netop fordi mine rødder
var så lange at tandlægen ikke kunne nå i bund. Specialtandlægen tog det
dårlige kæbevæv ud, klippede spidserne af rødderne og fyldte ud med plastik
i bunden. Så kunne min tandlæge lave en ny rodbehandling som virkede!

Held og lykke!!!

Kh Nynne