Halløj på badehotellet.
Fra : Thomas

Dato : 27-02-03 01:08

Hejsa

Er der nogen der kan oplyse mig om hvor mange afsnit der er
lavet af denne geniale serie? Ifølge IMDB kørte den fra 1975
til 1979... Men ifølge IMDB blev der kun lavet 12 afsnit... Det
syntes jeg bare ikke lige kan passe... 12 afsnit på 4 år? Nej vel?
Nogen der kan det korrekte antal?

Er der evt. nogen der ved om de er på vej på DVD??
Jeg håber da ihvertfald at se dem en dag... Det er altså virkelig
underholdning i topklasse... Og John Cleese er vel næppe set
i en bedre rolle... (Måske med untagelse af enkelte Python
scetches)..

Mvh. Thomas

Fra : Aston Villadsen

Dato : 27-02-03 01:14

On Thu, 27 Feb 2003 01:07:59 +0100, "Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk>
wrote:

> [...]
>til 1979... Men ifølge IMDB blev der kun lavet 12 afsnit... Det
>syntes jeg bare ikke lige kan passe... 12 afsnit på 4 år? Nej vel?

Den er god nok - der er lavet 12 afsnit

Kilde bl.a.
http://www.bbcamerica.com/genre/comedy_games/fawlty_towers/ft_facts_art.jsp

Fra : Per Moreau

Dato : 27-02-03 01:42

> [...]
> underholdning i topklasse... Og John Cleese er vel næppe set
> i en bedre rolle... (Måske med untagelse af enkelte Python

Jo den er god nok, der er kun lavet 12 afsnit:

Series 1 (19sep 75 - 24oct 75)
Ep1 - A Touch Of Class
Ep2 - The Builders
Ep3 - The Wedding Party
Ep4 - The Hotel Inspectors
Ep5 - Gourmet Night
Ep6 - The Germans

Series 2 (19feb 79 - 25oct 79)
Ep1 - Communication Problems
Ep2 - The Psychiatrist
Ep3 - Waldorf Salad
Ep4 - The Kipper And The Corpse
Ep5 - The Anniversary
Ep6 - Basil The Rat

Og de findes allerede på DVD hos Amazon UK:
http://shorterlink.com/?NPAGOY

Mvh
Per M.

Fra : Søren

Dato : 27-02-03 08:10

> Og de findes allerede på DVD hos Amazon UK:
> http://shorterlink.com/?NPAGOY
>
> Mvh
> Per M.

Eller her: http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=1004190357841858

Der er gode interview med Basil og Manuel og et sjovt med Sybil, hvor hun
keder sig bravt over de åndsforladte spørgsmål, stillet af en eller anden
popsmart idiot.

Søren (ejer af The Complete Collection)

Fra : JH

Dato : 27-02-03 12:00

"Søren" <madklub@fjernwanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> keder sig bravt over de åndsforladte spørgsmål, stillet af en eller anden

Kan få lidt billigere her:
http://www.softexchange.dk/

JH

Fra : Per Moreau

Dato : 27-02-03 15:19

> Kan få lidt billigere her:
> http://www.softexchange.dk/
>
> JH

Ikke i forholdet til Amazon UK.
Amazon UK: Ca. 267 kr (rundet prisen lidt op)
Softexchange: 389 kr
Laserdisken: 448 kr

Mvh
Per M.

Fra : Snole

Dato : 27-02-03 08:22

> Det syntes jeg bare ikke lige kan passe... 12 afsnit på 4 år? Nej vel?
> Nogen der kan det korrekte antal?

Der er godtnok kun 12. Efter sigende skulle John Cleese og co. have lagt sig
fast på 12 afsnit fra starten af, med begrundelsen at denne sit-com ikke
skulle ende i udvandede og søgte historielinjer, som så mange andre af
slagsen. Det må man jo sige de har holdt. Genial engelsk komedie!

Snole