Pris for tysk Ringenes Herre
Fra : Heidi

Dato : 26-02-03 20:50

Håber det er ok at spørge i denne gruppe.

Jeg har fået en tysk udgave af Ringenes Herre på
dvd (med engelske og tyske undertekster) - den
almindelige 2-disc udgave.
Min kæreste har imidlertid allerede den tilsvarende
danske version, så nu vil jeg sælge den tyske til en.
Men hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
være bekendt at tage det samme, som en dansk
udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se
ligger den på omkring 299 kr.)

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Martin Møller

Dato : 26-02-03 22:01

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
> være bekendt at tage det samme, som en dansk
> udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se

Du skal betragte den som en R2UK uden danske undertekster. Det som er
vigtigst er om lyd, billedformat og ekstras er de samme som på en R2DK. Du
skal dog nok ikke forvente at få 299 kr. for den. Ved at søge på
www.dvdpriser .dk kan jeg se at man kan få en R2DK udgave til 215 kr.

Den eneste forskel på de to versioner er vel de manglende danske
undertekster på din version. Men det kan godt være nok til at folk ikke vil
betale SÅ meget for den.

Martin

Fra : Heidi

Dato : 27-02-03 08:14

Martin Møller wrote:
> [...]
> og ekstras er de samme som på en R2DK. Du skal dog nok
> ikke forvente at få 299 kr. for den. Ved at søge på

Specifikationerne er såvidt jeg kan se, de samme som en
almindelig dansk R2 udgave - altså bortset fra de danske
tekster. Og så at der på min står spilletid ca. 171 min, mens
jeg har set på den danske udgave, at der står 178 min.
(hos dvd pusheren).

> Den eneste forskel på de to versioner er vel de manglende
> danske undertekster på din version. Men det kan godt være
> nok til at folk ikke vil betale SÅ meget for den.

Ok - dvs. hvis jeg forlanger ca. 200, så vil det ikke være helt hen
i skoven?

Fra : Martin Møller

Dato : 26-02-03 22:02

> [...]
> Men hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
> være bekendt at tage det samme, som en dansk
> udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se

Glemte lige at sige at du egentlig burde skrive i
dk.marked.privat.tv+video.dvd
Ihvertfald hvis du har tænkt dig art sætte den til salg.

Martin

Fra : Heidi

Dato : 27-02-03 08:03

Martin Møller wrote:
> "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige at sige at du egentlig burde skrive i
> dk.marked.privat.tv+video.dvd
> Ihvertfald hvis du har tænkt dig art sætte den til salg.

Det har jeg ikke - jeg har snakket med én konkret
person, som gerne ville købe den - men jeg skulle
bare lige finde ud af, hvilken pris der var rimelig
først.

Fra : ChristianTC

Dato : 26-02-03 22:06

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Men hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
> være bekendt at tage det samme, som en dansk
> udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se

Du kan søge på www.dvdpriser.dk eller www.r2dvd.com

På de to sider kan man søge på en DVD og finde ud af hvor det er billigst at
købe over nettet i danmark, og det kan være en god rettesnor for hvad du kan
sælge dvd`en for. Jeg tror ikke at du skal regne med at få over 200,- får
den især når den er tysk, men du kan altid prøve og se hvad du kan få.

Mvh
Christian

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 27-02-03 09:03

"Heidi" skrev

> hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
> være bekendt at tage det samme, som en dansk
> udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se
> ligger den på omkring 299 kr.)

Jeg har købt den danske udgave brugt i en 'bytte-biks' for 120,- kr.
(og den var i pæn stand) - så en rimelig pris for en brugt tysk udgave
ligger nok ikke over 100,- kr.

Bemærk dog, at der her var tale om den første 2-disk version uden
box/bogstøtter og uden de 'nye' 30 ekstra minutter i filmen osv., så hvis
din udgave er bedre, så er prisen måske også højere.

Mvh. Erland

Fra : Heidi

Dato : 27-02-03 18:22

Erland Stig Bredgaard wrote:
> [...]
> for 120,- kr. (og den var i pæn stand) - så en rimelig
> pris for en brugt tysk udgave ligger nok ikke over 100,-

Nu er det altså en helt ny film, som stadig er pakket ind
i plastic. Den eneste grund til jeg ikke bytter den er at
den er købt i Østrig

Fra : Tim Christensen

Dato : 27-02-03 10:57

> [...]
> Men hvad er den værd? Med andre ord, kan jeg
> være bekendt at tage det samme, som en dansk
> udgave koster herhjemme? (efter hvad jeg kan se

Den koster 25 Euro = 185Kr hos amazon.de, jeg vil sige at en fair pris er
ca. 120-130Kr.

Mvh

Tim