HURTIGT til Oslo og retur m/færge
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 17-03-01 16:57

Er der nogen der ved hvordan man kan komme til Oslo hurtigt tur/retur med
færge ? Helst fra Sjælland og til lidt billige penge.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : rune og stinne

Dato : 17-03-01 18:51

Hej

Nu skriver du godt nok at det skal være med færge, men hvad med at tage
toget!
Min kæreste og jeg var i Norge i julen, vi tog nattoget fra Kbh til Oslo,
dvs. fra Kbh ved 21-22 tiden og så var vi i Oslo næste morgen omkring 7-8
tiden. Jeg vil sige at toget ikke havde den høje standard, men det var
hurtigt og nemt og ikke mindst billigt! For 2 returbilletter m/pladsbillet
fra Vejle til Oslo kom vi af med ca. 1200,- kr - det kan vist ikke gøres
meget billigere på andre måder....

Mvh
Stinne

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 19-03-01 15:31

Jo - det kan sagtens gøres billigere - med bus!

Säfflebuss (http://www.safflebussen.se/) og NorWay Bussexpress (www.nbe.no )
kører hver dag flere gange fra KBH. til Oslo (tager ca. 8 timer) og kan
gøres fra 170 SEK for en enkeltbillet (alt efter dato, alder osv.).

Det er anbefalelsesværdigt!

Mvh. Mikael

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 19-03-01 15:39

Mikael Jespersen wrote:

> [...]
> kører hver dag flere gange fra KBH. til Oslo (tager ca. 8 timer) og kan
> gøres fra 170 SEK for en enkeltbillet (alt efter dato, alder osv.).

Det ville nu stadig blive 680 SEK København-Oslo plus billetter til/fra Vejle -
til sammen ikke spor billigere end toget, men meget mere ukomfortabelt.

//Emil Jelstrup

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 20-03-01 16:46

Det er korrekt, at hvis man først skal rejse indenrigs i DK for at komme til
KBH, er det nok ikke det store man sparer, men for os københavnere er det
absolut det billigste! Komforten kan man altid diskutere - personligt vil
jeg hellere sidde i en bus end i et "bumletog". Säfflebuss og NorWay kører
med moderne busser - og så er der gratis kaffe+the ,-))

Mikael

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 20-03-01 21:53

Mikael Jespersen wrote:

> [...]
> jeg hellere sidde i en bus end i et "bumletog". Säfflebuss og NorWay kører
> med moderne busser - og så er der gratis kaffe+the ,-))

Jeg bor nu selv i København, -og togene mellem København og Göteborg (X2000) er
bestemt ikke "bumletog". Togene mellem Göteborg og Oslo bør heller ikke kaldes
for bumletog
(gns. 87 km/t). Desuden har togene på denne strækning spisevogn, og i 2002 skal
60'er vognene på Göteborg-Oslo udskiftes med direkte X2000 tog fra København.

Desuden kan man få rabatbilletter med toget, hvis man bestiller den 7 dage før
hos SJ (Malmö-Oslo 266 DKK ma-to+lø, 361 DKK fr+sø.) Godt nok er det ikke så
billigt som med bussen, men jeg betaler med glæde et par hundrede kroner for at
sidde i et komfortabelt tog i stedet for en varm, ukomfortabel bus.

//Emil Jelstrup

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 21-03-01 16:59

....og der er vi så absolut ikke enige... ,-))

MJ

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 17-03-01 21:05

> Er der nogen der ved hvordan man kan komme til Oslo hurtigt tur/retur med
> færge ? Helst fra Sjælland og til lidt billige penge.

Nu ved jeg ikke om det er hurtigt nok, men Oslo-båden fra Kbh. er en fin
sejltur - afgang kl. 17 fra Kbh., ankomst Oslo kl. 09, afgang Oslo 17,
ankomst Kbh. 09.15. I princippet skulle det kunne gøres for under 300-400,-
for en økonomi-klasse kahyt.

Kig på http://www.dfdsseaways.dk for mere info.

Venligst,

Thomas