Oscar lyd nomineringer....what!
Fra : Max

Dato : 25-02-03 01:01

Nu har jeg fået set de 4* ud af 5 der har fået en Oscar
nominering for lyd(sound), og jeg må have noget hjælp, for jeg fatter
ikke hvorfor GANGS OF NEW YORK og ikke mindst ROAD TO PERDITION
har fået en nominering og fx SW2 ikke har fået en !?

Mvh
Max

*mangler at se CHICAGO

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-02-03 01:13

On Tue, 25 Feb 2003 01:00:48 +0100, Max <no@mail.com> wrote:

> [...]
>ikke hvorfor GANGS OF NEW YORK og ikke mindst ROAD TO PERDITION
>har fået en nominering og fx SW2 ikke har fået en !?

Personligt synes jeg der var meget lidt godt ved den film - på nær
slutningen. Jeg synes faktisk heller ikke at lyden var specielt god.
Men omvendt har jeg svært ved at se hvorfor RTP har ået den
nominering!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 25-02-03 01:44

Morten Bowman Hansen skriblede:
> Men omvendt har jeg svært ved at se hvorfor RTP har ået den
> nominering!?

Lyden var suveræn. Misforstår I ikke hvad prisen gives for (godt
lydarbejde - ikke nødvendigvis "orv, hvor lyder det fedt og blæret")?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-02-03 01:48

On Tue, 25 Feb 2003 01:43:55 +0100, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk>
wrote:

>Morten Bowman Hansen skriblede:
>
>Lyden var suveræn. Misforstår I ikke hvad prisen gives for (godt
>lydarbejde - ikke nødvendigvis "orv, hvor lyder det fedt og blæret")?
>
>David
Næ jeg tror jeg forstår prisen, men jeg bed så åbenbart ikke mærke i
lydens kvalitet.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-02-03 22:30

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Morten Bowman Hansen skriblede:
>
> Lyden var suveræn. Misforstår I ikke hvad prisen gives for (godt
> lydarbejde - ikke nødvendigvis "orv, hvor lyder det fedt og blæret")?
>
> David

Kan ikke være andet end 100% enig. RTP var en af de film fra sidste år,
hvor billed og lydsiden for mig gik op i en højere enhed.

Her kan SW2 ikke være med, bevares, der er konstant fuld knald på alle
kanaler,
men det forventer man jo også af en sådan film.

/Brian

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-02-03 01:18

Oscar nomineringer er vel altid noget hvor man sætter sig tilbage og siger,
Hva'f....... tænker de på?

jeg tror aldrig det bliver anderledes.
--
Jesper

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-02-03 16:54

"Max" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> ikke hvorfor GANGS OF NEW YORK og ikke mindst ROAD TO PERDITION
> har fået en nominering og fx SW2 ikke har fået en !?

Fordi producenterne af nogle film betaler flere penge til akademiet end
andre.

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk