Mest oversete film :o)
Fra : S.G

Dato : 23-02-03 23:59

Mit bud på den mest oversete film er "Event Horizon" der ikke rigtig slog
igennem i sin tid. Så den igen her til aften på dvd, filmen er
topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse

Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-03 00:14

Hej!

"S.G" wrote:

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

'Dark City' synes jeg ikke man hørte så meget om i sin tid. Men den er seeeeej
:)

Event Horison er da ok som en actionfilm, men plottet holder ikke helt :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : -V-

Dato : 24-02-03 11:00

Kim Voss Schrader wrote:
> 'Dark City' synes jeg ikke man hørte så meget om i sin tid. Men den
> er seeeeej :)

Tænk, det kunne jeg goså have skrevet - og gjorde det minsandten også for
nogle dage siden, uvidende om at den blev sendt samme aften.

> Event Horison er da ok som en actionfilm, men plottet holder ikke
> helt

Event Horizon er ikke hvad den giver sig ud for at være.

Den vil gerne være:
En gyser om timeloopparadokser.
En selvstændig pee-wee actionpacked film, med en flok semistore
skuespillere.
Et spaceepic med flot grafik.

Desværre er den:
En Aliens/Hellraiser-ripoff.
En uselvstændig pee-wee actionpacked film, med en flok semistore
skuespillere, som ikke kan redde det dårlige manuskript.
Et forsøg på et spaceepic med halvkiksede eksplosioner.

-V-

Fra : Jakob Madsen

Dato : 24-02-03 22:35

> 'Dark City' synes jeg ikke man hørte så meget om i sin tid. Men den er
seeeeej
> :)

Helt enig, Dark City er en fremragende film der slet ikke har fået den
opmærksomhed den fortjener, et must for alle sci-fi/noir elskere!

/Jakob

Fra : Tim Christensen

Dato : 24-02-03 22:53

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!

> 'Dark City' synes jeg ikke man hørte så meget om i sin tid. Men den er
seeeeej
> :)

Enig, jeg havde kun hørt om Dark City når den blev omtalt i forbindelse med
The Matrix her i gruppen, jeg så den så på Zulu den anden aften og jeg må
sige at det er en kanon film.

Bondock Saints er også en mine favoritter, men den er ihverfald ikke overset
her i gruppen. The Big Lebowski er vel også en smule overset.

Mvh

Tim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-02-03 00:58

Hej!

Tim Christensen wrote:

> Enig, jeg havde kun hørt om Dark City når den blev omtalt i forbindelse med
> The Matrix her i gruppen, jeg så den så på Zulu den anden aften og jeg må
> sige at det er en kanon film.

Velkommen i klubben :) Jeg ælsker (æ'et er med vilje) disse dystre fremtidsfilm,
men der er desværre ikke så forfærdeligt mange af dem... Men så kan man jo se
dem igen :)

> Bondock Saints er også en mine favoritter, men den er ihverfald ikke overset
> her i gruppen. The Big Lebowski er vel også en smule overset.

The Big Lebowski er også en af mine absolutte favoritter. The Dude er _for_ sej!
Især da han crasher sin ellers så fine (!) slæde da han parkerer den i
containeren :)

Jeg er simpelthen syg af grin over den sekvens hver eneste gang :) Og resten af
filmen også naturligvis.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-03-03 18:04

Hvad med Pluto Nash med Eddie Murphy, er lige udkommet på DVD herhjemme.
Møgdyr og stort sat op, men totalt flop i biffen i USA. Egentlig ikke nogen
dårlig film, selvom den godt kan kaldes en B-film.

Fra : David Konrad

Dato : 24-02-03 01:45

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud på den mest oversete film er "Event Horizon" der ikke rigtig slog
> igennem i sin tid. Så den igen her til aften på dvd, filmen er
> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse

Den er rigtig nok uhyre godt lavet - imho - men eddermame også en tynd kop
the, på det historiemæssige plan. En slags fusion imellem gotisk djævlefilm
og science fiction.

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Lilja 4-Ever har jeg vist endnu ikke set omtalt i denne gruppe -)

Fra : Martin Kristensen

Dato : 24-02-03 04:03

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse
>
> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Cabin Boy

Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-03 05:48

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

"Blood In Blood Out" - en af de bedste film jeg nogensinde har set!!
http://us.imdb.com/Title?0106469
http://www.dvdempire.com/Exec/v4_item.asp?userid=24111473987374&item_id=1218
6

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Per

Dato : 24-02-03 08:39

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> "Blood In Blood Out" - en af de bedste film jeg nogensinde har set!!
> http://us.imdb.com/Title?0106469

http://www.dvdempire.com/Exec/v4_item.asp?userid=24111473987374&item_id=1218
> 6

Enig!

Fra : Silver

Dato : 24-02-03 20:56

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote in message

> "Blood In Blood Out" - en af de bedste film jeg nogensinde har set!!
> http://us.imdb.com/Title?0106469

http://www.dvdempire.com/Exec/v4_item.asp?userid=24111473987374&item_id=1218
> 6

Jap!, det er en af det HELT store filmoplevelser

Mvh
Silver

Fra : Jesper Grubach

Dato : 09-03-03 14:30

> "Blood In Blood Out" - en af de bedste film jeg nogensinde har set!!

Fantastisk film. Vato Locos forever man...

Fra : Dan

Dato : 24-02-03 06:42

Pitch Black

mvh.,
Dan

Fra : Per

Dato : 24-02-03 08:38

"Dan" <me@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
Pitch Black

mvh.,
Dan

LOL

Fra : Emil Rune

Dato : 24-02-03 15:58

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> "Dan" <me@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Pitch Black
>
> mvh.,
> Dan
>
> LOL

Øhm, nå...det er da ikke sjovt. Jeg synes også det er en udemærket gang
sci-fi. OG så har jeg et svagt hjerte for Vin Diesel (og nej...IKKE på den
måde! ;)

Hilsen Emil

Fra : Per

Dato : 24-02-03 08:39

> [...]
> igennem i sin tid. Så den igen her til aften på dvd, filmen er
> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse

Ja det er en fed film! Meget stemningsfuld.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 24-02-03 11:03

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Ja det er en fed film! Meget stemningsfuld.

Helt sikkert. Har en dejlig Hellraiser stemning (Hellraiser 1+2) De sidste
par stykker i serien er også lækre, men ikke som 1 og 2...

VH
Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-02-03 10:55

> [...]

> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse
>
> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Kathryn Bigelows "Strange Days".

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Torben Larsen

Dato : 24-02-03 13:33

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Kathryn Bigelows "Strange Days".

YES - den er for fed, skulle faktisk lige til at skrive et indlæg her om
den...
Men hvad så med: Jacob's Ladder af Adrian Lyne. Overset og rimelig creepy.

Torben

Fra : Agricola

Dato : 24-02-03 18:07

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kathryn Bigelows "Strange Days".

Absolut enig !!

Og så kan jeg ikke dy mig for at foreslå Adventures of Ford Fairlane.

Fra : Bitbucket

Dato : 24-02-03 18:49

Agricola <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote:

> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Absolut enig !!
>
> Og så kan jeg ikke dy mig for at foreslå Adventures of Ford Fairlane.
>
> mvh

En af de morsommeste film nogen sinde. Scenen med koalabjørnen der
dingler fra ventilatoren i loftet er desværre klippet i den version der
har været vist på TV.

Fra : David Konrad

Dato : 25-02-03 14:47

"Bitbucket" <dev@null.invalid> skrev i en meddelelse

> En af de morsommeste film nogen sinde. Scenen med koalabjørnen der
> dingler fra ventilatoren i loftet er desværre klippet i den version der
> har været vist på TV.

Hvis det er oversete morsomme film, må "Party Animal" klart nævnes. Det er
mange år siden jeg har set den, men den står stadig som én af de absolut
morsomste film jeg nogensinde harcset - og den kunne endda ses flere gange.

Fra : Silver

Dato : 24-02-03 20:59

> Og så kan jeg ikke dy mig for at foreslå Adventures of Ford Fairlane.

Fairlane: "Hey the boys at the garage brought my baby back" og han trykker
på bilalarmen.... BOOOOOOOOOOM!

Fed sekvens hehe

Mvh
Silver

Fra : Bitbucket

Dato : 24-02-03 18:49

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Kathryn Bigelows "Strange Days".

Hendes fremragende vampyrfilm "Near Dark" er endnu mere overset.

Fra : Jesper Grubach

Dato : 09-03-03 14:32

> Kathryn Bigelows "Strange Days".

Rigtig fed stemning hele filmen igennem og et fed koncept den måde det er
filmet på når de plugger sig ind. Godt soundtrack og en god slutning. En af
mine yndlingsfilm

Fra : Per Moreau

Dato : 24-02-03 10:59

> [...]
> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse
>
> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Virtuosity med Denzel Washington og Russell Crowe.
En rigtig fed film hvis man er til virtual reality og vil se hvad der sker
hvis en virtual reality skabt killer slipper ud i den virkelige verden.

Mvh
Per M.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 24-02-03 12:01

On Sun, 23 Feb 2003 23:59:03 +0100, "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk>
wrote:

>Mit bud på den mest oversete film er "Event Horizon" der ikke rigtig slog
>igennem i sin tid. Så den igen her til aften på dvd, filmen er
>topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse

Enig, en rigtig god Sciencefiction gyser.
Alle jeg har set den med, har været imponeret.
--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144

Fra : Mic

Dato : 24-02-03 14:13

I min bog må det næsten være "the Boondock Saints" En genial film der
sparker sygelig røv på et næsten Pulp Fiction agtigt plan.....

Mic

Fra : Just Johnny

Dato : 24-02-03 14:28

S.G posted the following:

>Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

"Titus".

En smuk og meget visuel filmatisering af skuespillet 'Titus
Andronicus'.

Men okay, der er også en grund til at den er meget overset: En
cocktail af voldtægt, lemlæstelse, kanibalisme og Shakespeare-engelsk,
er jo nok ikke lige sagen for alle og enhver.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-03 14:41

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> escribió en el mensaje
> Mit bud på den mest oversete film er "Event Horizon"

Den er jeg med på, og for at nævne endnu en overset sci-fi kan man da
sige "Screamers" (får lige nu et stort NOT FOUND, på imdb så jeg kan
ikke lige komme med et link)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David T. Metz

Dato : 24-02-03 14:52

Lars Hoffmann skriblede:
> [...]
>
> Den er jeg med på, og for at nævne endnu en overset sci-fi kan man da
> sige "Screamers" (får lige nu et stort NOT FOUND, på imdb så jeg kan

Hvis det er http://us.imdb.com/Title?0114367 så er den i hvert fald bedre
end "Event Horizon", men det skal der jo heller ikke så forfærdelig meget
til.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : tenebrae

Dato : 24-02-03 15:35

John Carpenter's "In The Mouth Of Madness"

"Session 9".

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-03 15:46

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> escribió

> [...]
bedre
> end "Event Horizon", men det skal der jo heller ikke så forfærdelig

Det er da lige den! Til tider lidt B-filmsagtig, men i bund og grund
et solidt lille sci-fi flick.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David T. Metz

Dato : 24-02-03 16:13

S.G skriblede:

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?
"Max" så vidt jeg husker under 300 solgte billetter .... (har dog ikke selv
set den og agter det heller ikke) En runner-up er vel "Omfavn mig måne".

Fra : Bitbucket

Dato : 24-02-03 16:24

> [...]

> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse
>
> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Event Horizon er en meget overset film der fortjente en bedre skæbne.

Af andre (fra forskellige tidsaldre) kan nævnes:

Dellamorte Dellamore/Cemetary Man http://us.imdb.com/Title?0109592
Inferno (1980) http://us.imdb.com/Title?0080923
Go Tell the Spartans http://us.imdb.com/Title?0077617
Prisoner of Shark Island http://us.imdb.com/Title?0028141
Nightmare Alley http://us.imdb.com/Title?0039661
Shôgun Iemitsu no ranshin - Gekitotsu http://us.imdb.com/Title?0098322
Sinnui yauman /A Chinese Ghost Story http://us.imdb.com/Title?0093978
Desert Hearts http://us.imdb.com/Title?0089015
Heartbreakers http://us.imdb.com/Title?0087397
Liebestraum http://us.imdb.com/Title?0102299

Fra : Peter Lind

Dato : 24-02-03 18:11

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote
> Mit bud på den mest oversete film er "Event Horizon" [...]

Tja, efter min personlige mening fortjente den også at blive overset - jeg
så den, og glemte den lynhurtigt igen - virkede som et opkog af Sphere, Det
Sorte Hul (Disneys), Alien, Lost in Space og en masse andet.

Mit bud på den mest oversete film (der ikke fortjente det) er Human Nature,
skrevet af Charlie Kaufman, der blev voldsomt berømt for Being John
Malkovich, og nu også for Orkidé-tyven (fuldt fortjent iøvrigt) - men der er
ikke mange der har hørt om Human Nature...

mvh
Peter Lind

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-02-03 18:31

> [...]
> topunderholdning. Billede og lyd er virkelig i topklasse
>
> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Ingen tvivl:

The Lord of the Rings: The Two Towers.

Derefter må det være Bad Timing. Klassiker fra 80´erne.

Fra : Kong Kent

Dato : 24-02-03 19:10

> Ingen tvivl:
>
> The Lord of the Rings: The Two Towers.

<ironi>
Ja, jeg føler mig faktisk også sådan lidt alene når jeg siger jeg har set
den 3 gange i biffen. Sad helt alene på premiere-aftenen. Helt utroligt. For
jeg troede faktisk den film ville appellere til de store masser, men ak, jeg
måtte se filmen helt alene. Mærkeligt.
</ironi>

Hold da k*ft, mand. Den film er vist ikke overset, eller også er det fordi
den er set for meget du mener "overset"?? :)

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-02-03 01:43

> [...]
For
> jeg troede faktisk den film ville appellere til de store masser, men ak,

Det var ikke helt seriøst

Og dog mener jeg den blev overset til oscar nomineringerne.....

Fra : S.G

Dato : 24-02-03 19:21

> Ingen tvivl:
> The Lord of the Rings: The Two Towers.

Hehe... overset?

Det er ellers god inspiration med en sådan tråd må man sige. Har allerede
idag set de 2 af Hellraisers (som en påstod Event H var ripoff af), der må
jeg så bukke nej.
Synes sq den holder hele vejen igennem

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-02-03 18:55

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> writes:

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Titanic.

--
"Whatever, you dumb people."

Fra : Peter G

Dato : 24-02-03 20:32

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote:

>Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

"Dead Men Don't Wear Plaid" med Steve Martin. En af de bedste
Noir-krimier der findes ;)

Indeholder en Java jeg godt gad smage.

--
Sv: Fordi det ødelægger den måde og orden hvormed folk normalt læser tekst.
Sv: Top-posting.      Sp: Hvorfor er top-posting en dum ting?

Fra : Peter Lind

Dato : 24-02-03 21:11

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> wrote in message

> "Dead Men Don't Wear Plaid" med Steve Martin. En af de bedste
> Noir-krimier der findes ;)

Ja, for pokker ! (undskyld udbruddet) Jeg troede at jeg (og min søster) var
de eneste mennesker her i landet, der kendte den film.
En absolut Noir-klassiker - på mange planer.

En anden overset Noir film er i mine øjne D.O.A. fra 1988
http://us.imdb.com/Title?0094933

Det er ikke nogen L.A.Confidential, men alligevel en post-noir, der i mine
øjne fortjener lidt mere klassikerstatus.

mvh
Peter Lind

Fra : Raggy2605

Dato : 25-02-03 13:34

"Truth or Consequences, N.M." ville være mit bud! Det er Kiefer Sutherland's
instruktørdebut og jeg syntes at han har gjort det godt. Til tider kan den
virker lidt Tarantino "wanner-be" artig, men stadig en helt kanon film, som
så vidt jeg ved kom direkte ud på video i Danmark. Filmen kan måske
samlingens lidt med "The way of the gun" som man heller ikke har hørt for
meget til.

Truth or Consequences, N.M.
http://us.imdb.com/Title?0120383

The way og the gun
http://us.imdb.com/Title?0202677

Raggy

Fra : Mathias

Dato : 06-03-03 23:08

Mit bud på en overset film er

"The curse of the jade scorpion"

En rigtig fed Woody Allen film. Så den på film festivalen sidste år, og har
lige set den i den lokale BB.
Men jeg har ikke set noget som helst om den.

Det er ellers en rigtig fed film, i rigtig Woody stil.

/Mathias

Fra : Jesper Grubach

Dato : 09-03-03 14:38

Jeg synes at Event Horizon har en lovende start, men så tager den en
drejning der skuffer mig enormt desværre

> Men hvad er så din mening på den mest oversete film?

Ved ikke om den er overset. Men en Film som "They Live" (mener jeg den
hedder)

Der hvor de skal have solbriller på for at kunne se at der går aliens rundt
blandt os.

Gammel film, men ret god synes jeg