"I will come down on you with great vengea~
Fra : Andrew

Dato : 23-02-03 22:49

Hej

Hvorfra kommer Samuels citat i Pulp Fiction som jeg ikke kan huske hvad er
eller hvor kommer fra, men jeg kan huske at det var totalt cool!

Det er vel fra det gamle testamente, men hvor?

Mvh Anders

Fra : HKJ

Dato : 23-02-03 22:56

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Hvorfra kommer Samuels citat i Pulp Fiction som jeg ikke kan huske hvad er
> eller hvor kommer fra, men jeg kan huske at det var totalt cool!
>
> Det er vel fra det gamle testamente, men hvor?

http://us.imdb.com/Quotes?0110912 er altid et godt sted at lede:

[Ezekiel 25:17 among others]
Jules: The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities
of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name
of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness,
for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I
will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who
would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name
is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-02-03 23:04

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvor kommer fra, men jeg kan huske at det var totalt cool!
>
> Det er vel fra det gamle testamente, men hvor?

Du kan faktisk ikke finde det nogle steder, i nogle bibler, han siger selv
det er fra Ezekiel 25:17, men det er kun sidste og dele af den anden sidste
sætning der er der. Han fremsiger det to gange, og der er faktisk en lille
forskel imellem de 2 gange.
Men her kan du lige få det han siger, håber du kan bruge det...selvom det
ikke findes i biblen

"The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of
[...]
strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who
attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is
the Lord when I lay my vengeance upon thee"

Med Venlig Hilsen

Rune aka B|aze