Sjove film?
Fra : Emil Saksager

Dato : 23-02-03 00:52

Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
kender nogle titler??

Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-03 00:57

Emil Saksager escribió / skrev

> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip,
> nogle der kender nogle titler??

Jeg er helt flad af grin hver gang jeg ser "Top Secret"
http://us.imdb.com/Title?0088286

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-02-03 01:12

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??

Kommer da an på den genre, du søger.

Et virkeligt godt eksempel på Youth/slapstick genren må være Porky's (Varme
Drenge 3)
Et andet nyere er Roadtrip, som også er ganske underholdende for genren.

Skal det være slapstick for alvor er klasikkeren over alle klasikkere "Top
Secret".
Den er lavet af folkene bag "Højt at flyve" og de bryder alle grænser i
denne film.

Skal der være mere intellektuelt, er Monty Python filmene et must. "Time
Bandits", "Life of Brian" og "meaning of Life" er alle hylemorsomme.

Der er selvfølgelig mange mange flere.
Jeg kan bare ikke lige komme i tanker om dem

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Silver

Dato : 23-02-03 01:54

Af ældre vil jeg osse helt sikkert sige "top secret".

Af nye vil jeg anbefale "rat race" som er komplet tumpet og så osse "corky
romano" som er en mafiafarce, med Colin Farrel i hovedrollen som virkelig
tumpet wannabedyrlæge. hehe.

Mvh
Silver

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-02-03 02:00

Emil Saksager wrote:
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??

Da jeg så 8 kvinder i ØFP var hele salen flere gange ved at gå til i
latterkramper.
Jeg antager ikke at det var denne type film, du spurgte efter, men jeg
tror faktisk godt du ville kunne se det sjove i den!

-Rune

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-02-03 02:11

Emil Saksager <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev:

> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle
> der kender nogle titler??

"Liar, liar" m. Jim Carrey.
http://us.imdb.com/Title?0119528

Det gøres ikke bedre.

Hilsen

Mark

Fra : Devast8or

Dato : 23-02-03 02:55

Emil Saksager wrote:
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle
> der kender nogle titler??
>
> Emil

Måske ikke lige en decideret film, men hvis du skynder dig i Fakta kan det
være du stadig kan finde "Rowan Atkinson Live". Jeg købte det for et par
dage siden i den lokale til en 20'er på VHS (selvom jeg har set det flere
gange). Utrolig pris :D

Det er et show fra Boston University Theatre, hodedsagelig kun med RA men i
nogle sketches har han en makker med (Angus Deayton).

Jeg er flad af grin hver gang jeg ser det. Den mand er alt for morsom.

Derudover er der jo af deciderede film jeg lige kan komme i tanker om:

Austin Powers (har ikke fået set Goldmember, men de andre to er supergode)
Spy Hard
Høj Pistolføring (alle sammen)
Dødbringende Måben
UHF
Monty Python's The Quest For The Holy Grail ("I am Arthur, king of the
britains" "Who are the britains?" :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morbid Angel

Dato : 23-02-03 02:56

On Sun, 23 Feb 2003 00:51:37 +0100, "Emil Saksager"
<emil.saksager@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
>kender nogle titler??
>
>Emil

Alle 3 Austin Power's film kan anbefales.

mvh

MA

Fra : T. Liljeberg

Dato : 23-02-03 04:17

De to første kan anbefales, imho.

Tom

--
It's well-known that anti-Americanism has its roots
in sexual impotence, at least in Europe.

Fra : -V-

Dato : 23-02-03 04:15

Emil Saksager wrote:
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle
> der kender nogle titler??

Dum og dummere (http://us.imdb.com/Title?0109686) har en høj stjerne i min
bevidsthed i dén kategori.

Ligeså The Big Lebowski (http://us.imdb.com/Title?0118715) som altid giver
mig krampe i maveregionerne.

-V-

Fra : Hans

Dato : 23-02-03 09:51

Buddy gir en håndfuld øretæver

Den er godt nok gammel men jeg griner stadig når jeg ser den.

Mvh Hans

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-02-03 10:25

Top Secret!
http://us.imdb.com/Title?0088286

Monty Python and the holy grail
http://us.imdb.com/Title?0071853

Rat Race
http://us.imdb.com/Title?0250687

SpaceBalls
http://us.imdb.com/Title?0094012

Ace Ventura
http://us.imdb.com/Title?0109040

UHF
http://us.imdb.com/Title?0098546

Og lidt udenfor genren, men stadigvæk mega griner

I Kina Spiser De Hunde
Blinkende Lygter
Gamle mænd i nye biler
Kundskabens træ

Hilsen
Rune

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-02-03 11:45

On Sun, 23 Feb 2003 10:25:07 +0100, "Rune Jensen"
<:fjern:blaze@esenet.dk> wrote:

>Og lidt udenfor genren, men stadigvæk mega griner
>
>I Kina Spiser De Hunde
>Blinkende Lygter
>Gamle mænd i nye biler
>Kundskabens træ

- og Små ulykker + evt. andre film af Fupz

http://us.imdb.com/Name?Aakeson,%20Kim%20Fupz

Kurt Brixen

Fra : Mark Høserich

Dato : 23-02-03 10:57

Emil Saksager wrote:
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle
> der kender nogle titler??
>
> Emil

Dum & Dummere
The Big Lebowski + de fleste andre Coen film
Guldfeber (The Gold Rush)
Forår for Hitler (The Producers)
Fear and Loathing in Las Vegas ( Ryg et par joints før du sætter den i
dvd-afspilleren

M<a>RK

Fra : Morten DH

Dato : 23-02-03 12:10

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??

American Pie 1 og 2
Not Another Teen movie
Kung Pow

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-03 12:57

Emil Saksager escribió / skrev

> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip,
> nogle der kender nogle titler??

Er du til Kevin Smith kan Clerks, Mallrats, Jay & silent bob Strikes
back og Chasing Amy også anbefales

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 23-02-03 14:24

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??

Ghost Dog... :)

-mb

Fra : Bitbucket

Dato : 23-02-03 14:43

Emil Saksager <emil.saksager@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??
>
> Emil

Hvadsomhelst med W.C.Fields

Beer http://us.imdb.com/Title?0088781

Back To School http://us.imdb.com/Title?0090685

The Toxic Avanger http://us.imdb.com/Title?0090190

The Toxic Avenger Part II http://us.imdb.com/Title?0098503

Microwave Massacre http://us.imdb.com/Title?0085937

Shame of the Jungle http://us.imdb.com/Title?0073691

Rat Pfink A Boo Boo http://us.imdb.com/Title?0059637

Roller Blade http://us.imdb.com/Title?0089930

Hollywood Chainsaw Hookers http://us.imdb.com/Title?0095312

Fra : Per Moreau

Dato : 23-02-03 14:36

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??
>
> Emil

Ace Ventura filmene.
Laurel & Hardy´s udgivelser fra Hal Roach studios.
Police Squad (forgængerne til Høj Pistolføring filmene)
Austin Powers 1+2 (3´eren er alt for plat og kedelig)
Der schuh des Manitu (parodi på de gamle Winnetou film)
Little Nicky
Bowfinger
Mel Brooks history of the world
Meet the parents
Me, myself and Irene
Rush Hour 1+2
Wrongfully Accused (parodi på The Fugitive med Leslie Nielsen)

Det er lige dem jeg kan komme i tanke om.

Mvh
Per M

Fra : Silver

Dato : 24-02-03 20:52

> Mel Brooks history of the world

LOOOOL! fik lige flashback til hvor de bliver forfulgt af romerne og så
ligger røgslør med den kæmpejoint de har på deres vogn :D hihihihi, de
romere blev sgu noget så skæve

Mvh
Silver

Fra : René Jensen

Dato : 23-02-03 14:53

Emil Saksager wrote:
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??

Undercover Brother <http://us.imdb.com/Title?0279493> f.eks. Det kan dog
anbefaldes at man kender lidt til rap/hiphop kulturen og nogle af de
gamle Blaxplotation film før man for alvorlig forstår alle de
underliggende jokes. Men selvf. det er jo altid herligt at se Eddie
Griffin med kikset 70'er stil og afro :)
Nårh ja, så ej at forglemme dejlige Denise Richards ...

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Mathness

Dato : 23-02-03 15:06

On Sun, 23 Feb 2003 00:51:37 +0100, Emil Saksager wrote:

> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle
> der kender nogle titler??
>
> Emil

Uhada, der er mange. En god start kunne være

Bullshot
Better off dead
One crazy summer
Return of the killer tomatoes
UHF
Top secret
Coneheads
Ace Ventura
Ace Ventura: When nature calls
Rat race
Airplane!
Airplane 2: The sequel

Shaolin soccer
Fong Sai Yuk 1+2
Chinese ghost story

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Daniel C

Dato : 23-02-03 18:08

Den er mange Griner film:

Liar liar
Forhekset = Bedazzlet
Ace ventura 1 og 2
Me Myself And Irene
kune blive ved men du finder nok den du vil ha!

Fra : Bjan

Dato : 23-02-03 21:26

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der
> kender nogle titler??
>
> Emil

En af mine favoritter, som jeg lige skal se en gang i mellem er Animal House
http://us.imdb.com/Title?0077975.
"Toga-party", "Roadtrip" og andet godt i en uforglemmelig og hylende morsom
film.
Bjarne

Fra : Don G.

Dato : 24-02-03 16:04

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadsl.dk> skrev...
> Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få
> grineflip, nogle der kender nogle titler??

Nu er det jo ekstremt individuelt hvad man finder morsomt. Personligt er
følgende film højt på min liste:

- O Brother, Where Art Thou?
> http://us.imdb.com/Title?0190590

- Fargo
> http://us.imdb.com/Title?0116282

- Planes, Trains & Automobiles
> http://us.imdb.com/Title?0093748

- Being John Malkovich
> http://us.imdb.com/Title?0120601

Derudover er der en kommet en god del animations-film ud de senere par år,
som er ret sjove. Titler som Toy Story 1+2, A Bug's Life, Shrek, Ice Age og
Monsters Inc. er geniale IMO.

Mvh. Don G.
http://don-g.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 25-02-03 04:11

> [...]
<emil.saksager@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg søger nogle sjove film, hvor man virkelig kan få grineflip, nogle der

Kom lige i tanke om denne hyle-sjove film som jeg engang så på DR, ved
ikke om du kan få tag i den mere , måske hos blockbuster.
Den er italiensk =)
Dumme, Grimme og Beskidte
http://us.imdb.com/Title?0074252

mvh

MA

ps. hvis nogen ved om man kan få den på DVD så fortæl!

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-02-03 11:03

Spllitternøgen (naken)
http://us.imdb.com/Title?0269604

Den første ½ time er noget af det sjoveste jeg har set.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-02-03 11:12

Og så selvfølgelig
Fish called wanda (når han sidder med pomfritter i næsen og æble i munden er
jeg ved at brække mig af grin)
og
Fierce creatures
http://us.imdb.com/Title?0119115