Film alla Duel søges
Fra : Per Moreau

Dato : 22-02-03 14:20

Filmen jeg søger er noget alla Duel.
I denne film er det blot en sort varevogn der forfølger og dræber
uskyldige mennesker.
Man ser aldrig hvordan at føreren af varevognen ser ud, men på
et tidspunkt kommer der et glimt af det indre af bilen og der ser man at
der hvor at passager sædet skulle have været er noget af en stor motor
istedet for.
Det ender vist nok med at en kvinde tager fusen på ham og han
drøner ud over en skrænt og varevognen eksploderer.
Filmen er vist nok fra 70´erne og sidst jeg så den var for
over 10 år siden, så undskyld de vage infos.
Men kan nogen huske denne film ?

Mvh
Per M.

--
This message was sponcered by Glagnars Humanrinds.
The only rinds that contain 100% human.

Fra : David T. Metz

Dato : 22-02-03 15:31

Per Moreau skriblede:
> Filmen jeg søger er noget alla Duel.

Alla er stor!

> [...]
> Filmen er vist nok fra 70´erne og sidst jeg så den var for
> over 10 år siden, så undskyld de vage infos.

Lyder som en blanding mellem dels Spielbergs tidlige (1971) "Duel"
http://us.imdb.com/Title?0067023, hvor Dennis Weaver (Sam McCloud!)
forfølges af en lastbil (ikke varevogn, ikke sort). Man ser aldrig føreren.

http://us.imdb.com/Title?0067023

Dels måske en anden film? Kunne det være filmatiseringen af en Stephen King
novelle, "Trucks", der som film kom til at hedde "Maximum Overdrive"?
http://us.imdb.com/Title?0091499

Jeg har ikke set sidstnævnte, men læst novellen.

En der helt klart er inspireret af "Duel" er "Breakdown":
http://us.imdb.com/Title?0118771

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 22-02-03 15:34

David T. Metz skriblede:
> Per Moreau skriblede:
>
> Alla er stor!

Doh! Jeg havde travlt med at lave sjov med "alla" så jeg ikke opfattede at
du ledte efter en der /mindede/ om Spielbergs film. Se bort fra det
irrelevante i mit svar ...

David

Fra : zcully

Dato : 22-02-03 17:04

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> wrote in message
> [...]
> Filmen er vist nok fra 70´erne og sidst jeg så den var for
> over 10 år siden, så undskyld de vage infos.

Jeg kan faktisk huske at jeg så noget lign. da jeg var mindre og jeg var
totalt bange (jeg var ikke særlig gammel). Kan det passe at det var en TV
serie eller mini serie? Fordi jeg mener den kørte over flere fredage
dengang?

/Zcully

Fra : Morten DH

Dato : 22-02-03 19:41

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filmen er vist nok fra 70´erne og sidst jeg så den var for
> over 10 år siden, så undskyld de vage infos.

Lyder lidt som en der blev sendt på DR engang - mener den hed Dræbenbilen
eller noget genialt i den retning...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-02-03 23:33

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev:

> Lyder lidt som en der blev sendt på DR engang - mener den hed
> Dræbenbilen eller noget genialt i den retning...

Jeg husker noget med, at morderen spillede violinmusik, når han dræbte og
heltinden besejrede ham med et fræk håndbremsesving, som hun havde lært af
en stuntkører.

Hilsen

Mark

Fra : Per Moreau

Dato : 22-02-03 23:45

> [...]
> heltinden besejrede ham med et fræk håndbremsesving, som hun havde lært af

Ja det er den, men nu mangler vi bare original titlen på filmen.
Sørens også at jeg ikke kan komme i tanke om hvad den hed.

Mvh
Per M.

Fra : Morbid Angel

Dato : 23-02-03 00:35

On Sat, 22 Feb 2003 14:20:24 +0100, "Per Moreau"
<hunger@morbomail.com> wrote:

Det kunne være denne her, jeg husker den selv og den gjorde også stort
intryk på mig (nok fordi man ikke var særlig gammel) :)

Death Car on the Freeway
http://us.imdb.com/Title?0080601

mvh

MA

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-02-03 02:07

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> skrev:

> Det kunne være denne her, jeg husker den selv og den gjorde også stort
> intryk på mig (nok fordi man ikke var særlig gammel) :)
>
> Death Car on the Freeway
> http://us.imdb.com/Title?0080601

Respekt! Det er den jeg tænkte på.

Hilsen

Mark

Fra : Per Moreau

Dato : 23-02-03 14:45

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kunne være denne her, jeg husker den selv og den gjorde også stort
> intryk på mig (nok fordi man ikke var særlig gammel) :)

Yes, det var den.
Ærgeligt, det ser ikke ud til at den er til salg nogensteds.
En ting jeg også kommer i tanke om ved filmen er end credits´ne.
Ud for Van driver er der kun et ?
Mere til at gøre manden mystisk.

Mvh
Per M.

Fra : zcully

Dato : 23-02-03 16:03

> [...]
> Ærgeligt, det ser ikke ud til at den er til salg nogensteds.
> En ting jeg også kommer i tanke om ved filmen er end credits´ne.

Hvad så det der står nederst.
"If you like this movie we recommend Batman"
Hvad dælen har de med hinanden at gøre

/Zcully

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-02-03 20:53

zcully wrote:

> "If you like this movie we recommend Batman"
> Hvad dælen har de med hinanden at gøre

De samme folk kan li' dem?
Det er sandsynligvis kun et meget lille antal personer der har anmeldt
TV-filmen og derfor bliver den statistiske usikkerhed stor. Tilfældigvis
har dem der godt kunne lide TV-filmen også godt kunnet lide batman - og
derfor skriver den sådan.

-Rune