Film i samme genre ??
Fra : Svend Emil

Dato : 17-02-03 16:46

Hejsa

Jeg håber alle i ganske almindelige entusiaster kan hjælpe mig med at finde
den (de) næste film i rækken, som jeg skal se ?

I juleferien overgik det mig at se hele TRE totalt gode film, lige min smag.
Det var som følger:

Fight Club
American History X
Seven
(derudover American Psycho)

Som i kan se er min smag "speciel", men er den nogen film inden for denne
"kategori", som jeg lige MÅ have med i rækken ??
--
--- Svend Emil (o: ---
P.S. Er det ikke rigtigt at både FC og AHX også er på bog, eller er jeg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-03 17:03

Hej!

Svend Emil wrote:

> Jeg håber alle i ganske almindelige entusiaster kan hjælpe mig med at finde
> den (de) næste film i rækken, som jeg skal se ?

Har du set Boondock Saints og Snatch?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"

Fra : Svend Emil

Dato : 17-02-03 17:07

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du set Boondock Saints og Snatch?

Nej, men de er klart det værd ???
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-03 17:09

Hej!

Svend Emil wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men de er klart det værd ???

Jep! Jeg var 100% underholdt i hele deres spilletider og jeg synes at f.eks.
FightClub er hammersej :)

Fra : Svend Emil

Dato : 17-02-03 17:12

> Jep! Jeg var 100% underholdt i hele deres spilletider og jeg synes at
f.eks.
> FightClub er hammersej :)

Ok, dem vil jeg kigge nærmere på.
Der er jo også "Rub og Stup, og to rygende geværer" (kom jeg i tanke om),
den har jeg vist aldrig set det hele af, men er vild med flugtscenen!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-03 17:59

Hej!

Svend Emil wrote:

> Ok, dem vil jeg kigge nærmere på.
> Der er jo også "Rub og Stup, og to rygende geværer" (kom jeg i tanke om),
> den har jeg vist aldrig set det hele af, men er vild med flugtscenen!

Den er også glimrende :)

Fra : Holm

Dato : 18-02-03 10:20

Kim Voss Schrader wrote:
> Jep! Jeg var 100% underholdt i hele deres spilletider og jeg synes at f.eks.
> FightClub er hammersej :)

'51st state' er meget underholdende. Den har lidt af den samme
humoristiske feel som fight club.
'Leon' er bare cool.
'3000 Miles to Graceland' (mener jeg den hed.) Måske bedst til en søndag
med tømmermænd.

Fra : Silver

Dato : 17-02-03 17:55

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> wrote in message
> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> finde

> Nej, men de er klart det værd ???
> --
Boondock Saints er ren kult film, og genialt fortalt og filmet og så kommer
der snart en 2'er med de samme hovedpersoner har jeg fået visket i øret.

Mvh
Silver

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-03 17:58

Hej!

Silver wrote:

> Boondock Saints er ren kult film, og genialt fortalt og filmet og så kommer
> der snart en 2'er med de samme hovedpersoner har jeg fået visket i øret.

Uhhh, can't wait :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 18-02-03 23:40

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Har du set Boondock Saints og Snatch?

Er de ikke lidt anderledes i tonen end de tre førnævnte? Hverken se7en,
American Histry X eller Fight Club er komedier, mens både Snatch og Boondock
Saints i det mindste nærmer sig komediegenren. Eller også er de hvert fald
nærmere Tarantino end Fincher IMO.

Dermed ikke sagt, han ikke vil kunne lide dem; jeg kan personligt godt lide
alle 5 nævnte film.

Andre i stil med Se7en, AH X & Fight Club:

The Game - filmen David Fincher lavede mellem Se7en og Fight Club. IMO ret
undervurderet - og et must hvis man er Fincher-fan.

Memento - mørk, original og twistet. Glimrende film.

Bound - Wachowski-brødrenes første film. Filmen er for mig stort set på
højde med Matrix i underholdningsværdig. Sexet thriller af høj klasse.

L.A. Confidential - den skiller sig lidt ud fra de andre film, men den er
absolut fremragende. 90'ernes bedste film noir.

Pi og The Cube - disse har jeg ikke set, men er det ikke gode film, der
ligger forholdsvis tæt på genren (hvis vi kan tale om en sådan)?

MvH Mikkel

Fra : David T. Metz

Dato : 19-02-03 02:21

Mikkel Knudsen skriblede:
> The Game - filmen David Fincher lavede mellem Se7en og Fight Club.
> IMO ret undervurderet - og et must hvis man er Fincher-fan.

Hæ, jeg læste ikke engang din post inden jeg skrev min ...

> [...]
>
> L.A. Confidential - den skiller sig lidt ud fra de andre film, men
> den er absolut fremragende. 90'ernes bedste film noir.

Lidt mere "klassisk" film (faktisk et rent genrestykke), men
fotograferingen og spillet gør underværker. Det og så en enkelt tematik om
at få truslen helt tæt på er dog den eneste parallel jeg kan se.

> Pi og The Cube - disse har jeg ikke set, men er det ikke gode film,
> der ligger forholdsvis tæt på genren (hvis vi kan tale om en sådan)?

Gode forslag ellers. Jeg har ikke set Pi, der fik ret dårlige anmeldelser
herhjemme, men Cube (uden "the") er fantastisk effektiv (i hvert fald i
biffen). Det den har til fælles med i hvert fald Finchers film er
klaustrofobien - her er det bare meget konkret.

Jeg kommer i tanker om at The Usual Suspects også bør stå på listen.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-03 10:10

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> escribió

> Gode forslag ellers. Jeg har ikke set Pi, der fik ret dårlige
anmeldelser
> herhjemme

¿Dårlige anmeldelser? ¿Pi? Det kan jeg ikke f`til at hænge sammen,
jeg er vældig begejstret for Pi, og så kan den (ligesom Aronofskys
mesterværk "Requiem for a Dream"), sikkert findes til meget billige
penge på DVD.

>, men Cube (uden "the") er fantastisk effektiv (i hvert fald i
> biffen). Det den har til fælles med i hvert fald Finchers film er
> klaustrofobien - her er det bare meget konkret.

Jamen så skal man da også lige se Panic Room, ikke helt så fed som
Se7en eller Fight Club, men bestemt seværdig.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 19-02-03 11:54

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotograferingen og spillet gør underværker. Det og så en enkelt tematik om
> at få truslen helt tæt på er dog den eneste parallel jeg kan se.

Jeg ved godt at parallellen er lidt søgt, men af en eller anden grund
trængte den sig bare på i min bevidsthed. Og så er det en film, der
fortjener at blive set :)

> Jeg kommer i tanker om at The Usual Suspects også bør stå på listen.

Den kom jeg faktisk også lige i tanke om, da jeg selv havde postet!

Mvh Mikkel

Fra : Mark Høserich

Dato : 19-02-03 18:17

> Pi og The Cube - disse har jeg ikke set, men er det ikke gode film,
> der ligger forholdsvis tæt på genren (hvis vi kan tale om en sådan)?

Pi er en meget symbolsk og noget af en Art-movie. Den er lavet for utrolig
små penge(tror jeg), og er vist Arronofsky's debut spillefilm. Man skal ikke
forvente en Fight Club eller Requiem, men jeg synes bestem den er seværdig,
om ikke andet er det en film fra en instruktør som er en af de mest lovende
der findes.

M<a>RK

Fra : T. Liljeberg

Dato : 23-02-03 04:12

On Tue, 18 Feb 2003 23:39:38 +0100, "Mikkel Knudsen"
<MS_Knudsen@yahoo.com> wrote:

>L.A. Confidential - den skiller sig lidt ud fra de andre film, men den er
>absolut fremragende. 90'ernes bedste film noir.

Den bedste nyere film noir, og en af 90ernes bedste film overhovedet.
Punktum.

Tom

--
It's a tiny bit arrogant of people to go
around worrying about those less fortunate.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-02-03 18:06

Svend Emil <svendemil@hotmail.com> skrev:

> [...]
>
> Som i kan se er min smag "speciel", men er den nogen film inden for
> denne "kategori", som jeg lige MÅ have med i rækken ??

Speciel, det ved jeg nu ikke, men umiddelbart er David Fincher en
fællesnævner:

http://us.imdb.com/Name?Fincher,%20David

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : David T. Metz

Dato : 19-02-03 01:59

Mark Thomas Gazel skriblede:

> Speciel, det ved jeg nu ikke, men umiddelbart er David Fincher en
> fællesnævner:
>
> http://us.imdb.com/Name?Fincher,%20David

Vel mere Fincher/Norton (Edward)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-02-03 15:16

> Vel mere Fincher/Norton (Edward)

Det kan man også sige. Jeg tænkte også på at nævne Andrew Kevin Walker
(manuskript), men han har faktisk kun skrevet Se7en af de nævnte, selvom jeg
synes han også havde en finger med i Fight Club. Det havde han ikke.

Man kunne dog nævne 8 mm.

Fra : Peter Lind

Dato : 20-02-03 17:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
jeg
> synes han også havde en finger med i Fight Club. Det havde han ikke.

Jo, han havde faktisk en finger med - ganske vist ikke en officiel, men dog
en lille en. Ifølge vores allesammens imdb: "Three detectives in the film
are named Detective Andrew, Detective Kevin, and Detective Walker. Andrew
Kevin Walker was the writer of the David Fincher film Se7en (1995), and did
some uncredited work on Fight Club's script."

Så du husker ikke helt forkert. Men officielt er det Jim Uhls, der har
skrevet hele manuskriptet, og scriptwriters union, eller hvad den nu hedder,
accepterer ikke at man krediterer flere forfattere, når et af deres
medlemmer er hovedforfatter... De fagforeninger, de fagforeninger...

mvh
Peter Lind

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-02-03 10:47

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så du husker ikke helt forkert. Men officielt er det Jim Uhls, der har
> skrevet hele manuskriptet, og scriptwriters union, eller hvad den nu
hedder,

Screenwriters Guild of America såmænd eller bare SGA, hvis det skal være
kort.

MVH
Jens

Fra : TK

Dato : 17-02-03 19:40

On Mon, 17 Feb 2003 16:46:13 +0100, "Svend Emil"
> [...]

>Som i kan se er min smag "speciel", men er den nogen film inden for denne
>"kategori", som jeg lige MÅ have med i rækken ??

Så skulle du næsten også tage et kig på Chris Nolans film: "Memento".

Derudover er der også, "L.A, Confidential", "Usual Suspects", "Res
Dogs" og ikke mindst "True Romance" - alle ret gode, men lidt ældre
film.

Tommy
www.filmz.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 19-02-03 02:13

Svend Emil skriblede:
> I juleferien overgik det mig at se hele TRE totalt gode film, lige
> min smag. Det var som følger:
>
> Fight Club
> American History X
> Seven
> (derudover American Psycho)

Boondock Saints og diverse Guy Ritchie-film (Lock, stock.. og Snatch) har
været nævnt. De er ikke sammenlignelige med dem du nævner overhovedet. Det
er ikke i nærheden af hverken genre, stil eller stemning. Personligt fandt
jeg Boondock Saints elendig, et meget billigt og skematisk rip off, med
Willem Dafoe i sin hidtil mest campede rolle.

Prøv i stedet fx noget mere Fincher, fx "The Game" - en noget overset film
IMHO, der er ret gennemført (næsten da) og misantropisk som både Fight Club
og Seven.

I forlængelse af American History X kan fx. anbefales "Once Were Warriors".

Fra : Kasper Bang

Dato : 19-02-03 16:27

"David T. Metz" wrote:
> I forlængelse af American History X kan fx. anbefales "Once Were Warriors".

Samt "The Believer" fra sidste år og "Romper Stomper" med Russell Crowe
i en tidlig rolle.

MVH/Kasper

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-02-03 17:55

> [...]
>
> Prøv i stedet fx noget mere Fincher, fx "The Game" - en noget overset film
> IMHO, der er ret gennemført (næsten da) og misantropisk som både Fight

Hmmm kunne ikke være mere unig, brød mig ikke om the Game, men var meget
positivt overrasket over Boondock , men du har ret i at de nok ikke har
meget at gøre med de nævnte film. Men minder American History X om Fight
Club/Seven??

> I forlængelse af American History X kan fx. anbefales "Once Were
Warriors".

Hvad med "The Believer" jeg har ikke set den endnu, men den behandler da
noget af det samme emne som American History X, har hørt det skulle være en
god film.

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-02-03 00:29

> [...]

>Som i kan se er min smag "speciel", men er den nogen film inden for denne
>"kategori", som jeg lige MÅ have med i rækken ??

Hvis kategorien er "underlige film der får dig til at tænke over
tingene", så kan jeg nævne 12 Monkeys, Lost Highway, Mulholland Drive
og Donnie Darko, som jeg dog ikke har fået set endnu.

--
Kasper Aae

Fra : -V-

Dato : 21-02-03 00:41

Kasper Aae wrote:
> Hvis kategorien er "underlige film der får dig til at tænke over
> tingene", så kan jeg nævne 12 Monkeys, Lost Highway, Mulholland Drive
> og Donnie Darko, som jeg dog ikke har fået set endnu.

Dark City? (http://us.imdb.com/Title?0118929)
Ganske raffineret, og næsten overset.

-V-

Fra : David T. Metz

Dato : 21-02-03 11:35

-V- skriblede:

> Dark City? (http://us.imdb.com/Title?0118929)
> Ganske raffineret, og næsten overset.

Var på Zulu i går ...

Fra : -V-

Dato : 21-02-03 11:45

David T. Metz wrote:
> -V- skriblede:

Det er løgn....?
Mit fjernsyn virker ikke pt. og af samme grund tjekker jeg selvfølgelig ikke
tvprogrammer.
Sheeeeeet!

-V-